recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med at høre PIP (bonusview)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med at høre PIP (bonusview)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
The Elusive One Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med at høre PIP (bonusview)
    Sendt: 14-September-2008 kl. 11:08
Som nybagt ejer af en Samsung BD-P1500 har jeg observeret et problem med titler der benytter Picture-in-Picture (også kaldet bonusview) som f.eks. The Mummy og Batman Begins.
Jeg har mega svært ved at høre hvad der bliver sagt i PIP billedet især hvis det falder sammen med en scene i filmen hvor der er fuld gang i lyden.
Der bliver godt nok skruet automatisk ned for lyden fra selve filmen mens PIP er fremme, men slet ikke nok. Det gør ligesom at PIP er temmeligt ubrugeligt for mig.

Så spørgsmålet er om jeg er den eneste der har observeret det problem og om det er generelt el. om det afhænger af ens anlæg el. af filmen?

Jeg har en gammel Yamaha RXV-800RDS så jeg kører bitstream(reencode) fra Samsungen via optisk kabel. Jeg har også prøvet at sætte Samsungen til PCM i stedet og det bliver en lille smule bedre, men forskellen er minimal.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 11:46

Har ikke lige prøvet med de nævnte titler.

Men jeg tror også dit problem ligger i at du ikke har HDMI forbindelse. Toslink har ikke båndbredde nok til HD lyd, og derfor virker lyden i PiP funktionen nok heller ikke optimalt.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 12:58
Prøv at tilslutte den analogt. Så får du jo tilmed også ægte HD-lyd. Det kunne godt lyde til at det er et problem der opstår når afspilleren skal downsample lyden til den optiske udgang.
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 23:10

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Prøv at tilslutte den analogt. Så får du jo tilmed også ægte HD-lyd. Det kunne godt lyde til at det er et problem der opstår når afspilleren skal downsample lyden til den optiske udgang.

Afspilleren har kun stereo ud analogt, og den behøver ikke downsamle lyden fordi den skal ud optisk.

m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu