|
problemer med at optagelse stopper for tidligt |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
BeritC
Junior bruger Oprettet: 15-November-2011 Status: Offline Point: 37 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
>og uden at lægge tid til kommer du måske til at mangle slutningen af anden udsendelse.
Netop, den sidste udsendelser i rækken af optagelse er bare for at være sikker på at få slutningen med i den forrige. Altså jeg optager altid en ekstra udsendelse i en række på samme kanal, bare for at få slutningen med den forrige ....... |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det slipper du jo for hvis der ligges extra tid til, men det er måske så ikke muligt eller.?
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg prøver igen. Hvorfor lægger du ikke bare ti minutter til den første, hvis det kun er den du er interesseret i?
Som du beskrev det tidligere gav det dig problemer hvis du havde programmeret to efterfølgende optagelser, og det gav jeg dig løsningen på.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
EPG bruges alene til at sætte start/slut for optagelsen, så du er nødt til at justere disse tidspunkter hvis du vil være sikker på at få hele optagelsen med. Som andre skriver kan det normalt gøres automatisk, f.eks. 5 minutter før og 15 minutter efter. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som jeg også skrev tidligere, og ligeledes på Sattelit modtageren. Redigeret af Radiomanden - 21-December-2011 kl. 13:58 |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
BeritC
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok jeg gør sådan her: Går ind i brugerindstillinger og vælge TIMER for at kunne sætte : EPG optag margen: Efter optagelse sætter jeg til 5 minutter, trykker Ok, og går ind i EPG (det der på Sagem hedder GUIDE og sætter to optagelser efter hinanden på DR1 og det samme på DR K, det er de eneste hvor det er muligt lige nu.
Så går jeg igen ind brugerindstillinger og nu viser den: Efter optagelse: 0 minutter Sætter den igen til 5 minutter efter optagelse, går ind i GUIDE for at se om der sket nogen ændringer, det er der ikke, går igen til brugerindstillinger, de 5 minuter er der stadigvæk, så venter jeg på hvad der sker.... |
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så har den en alvorlig mangel. På andre modtagere skal tillægstiden kun stilles en gang i opsætningen, og den ændres ikke før man selv gør det.
|
||
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, det skal der heller ikke. EPG tiderne ændrer sig ikke blot fordi du ændrer optagetiderne. EPG tiderne er ligesom de programmer du ser i aviser og ugeblade - de ændrer sig ikke.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
BeritC
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ville bare se om der var sket nogen ændringer, det kaldes fejlfinding :-)
|
||
BeritC
Funktioner
Tak(0)
|
|
Optagelserne er nu færdige, der er ikke lagt nogen tid til nogen af dem.
Går så ind og tjekker i brugerindstillinger, der står stadigvæk 5 minutter, optager så to programmer efter hinanden i GUIDE, går ud og ind igen, det ene program er nu slettet, forsøger flere gange det samme og hver gang er det første eller det andet program slettet, der står stadigvæk 5 minutter under brugerindstillinger. Så jeg kan altså ikke optage to programmer efter hinanden når der er valgt 5 minutter under brugerindstillinger ........ Det var så min test. Fungere det på Humaxen ?????? |
||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
EPG kan naturligvis godt ændre sig i forhold, hvad der står i de trykte medier. Ofte vil de blive opdateret mange gange om dagen, og hvis der f.eks. er programændringer eller forsinkelser vil (eller burde) det medføre at EPG justeres.
Avancerede bokse vil derfor opdatere timere, hvor EPG er ændret, således at optagelsen dækker det justerede sendetidspunkt, og der ikke mistes noget. Lidt svarende til det vi kendte fra VHS-tiden med PDC og VPS
I EPG'en er der desuden en unik nøgle for de enkelte programmer, og UK har de derfor udviklet et system, så denne nøgle styrer start og stop på timerne. Når timeren er sat, så "lytter" boksen efter, hvornår dette program faktisk starter - og slutter. Det skulle derfor være muligt, at boksen selv tilpasser optagelseslægden efter om fodboldkampen går i forlænget spilletid eller der har været en teknisk afbrydelse midt i James Bond filmen - sådan at slutningen kommer med.
Der har dog vist sig en række problemer med at få det til at fungere og det væsentligste er det samme som fra VHS tiden - opdaterer broadcaster faktisk også de udsendte data? Men også tekniske udfordringer. Hvad sker der:
Erfaringerne fra UK fortæller mig, at idéen er god nok, men at det fungerer bedst i kombination med den mere simple metode med at lægge tid til før og efter tiderne i EPG. Redigeret af miri - 21-December-2011 kl. 16:36 |
||
miri
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |