|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Du kan godt bruge Gmail som SMTP server alene, se her for en guide. Dvs. du modtager mails hos WebHosting som normalt, men afsendelse af mails går via Gmail. Hvis du render rundt med en bærbar på offentlige hotspots (eller hvis naboerne kan sniffe din trafik på LAN siden af den NAT router som Cirque har stillet op i din opgang?), har Gmail i øvigt en væsentlig feature som WebHosting mangler: SSL dvs ingen andre kan aflytte din mail kommunikation eller stjæle dine passwords. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Har nu bestilt fast ip-adresse hos Cirque og fik brev fra dem idag. Det skulle virke i løbet af d. 5. I brevet var der også en masse med fast ip-adresse, undernetmaske, offentlig yderside ip osv. Skal jeg bruge disse oplysninger aktivt på en eller anden måde, for at have internetforbindelse efter d. 5. oktober?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det kommer an på hvad der står i brevet og hvordan Cirque's setup er. Men sandsynligvis skal du bruge dem til noget; ellers havde de vel ikke skrevet det.. Kan du ikke poste brevet her? |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Hvis du har fast IP, så skal du sætte det op til fast i stedet for dynamisk DHCP. Du skal gå ind på din router og konf. den til at kører med fast IP-adresse du har fået oplyst. Når du sætter det op skal man angive IP, Sunbet mask, Gateway, DNS server1 evt. DNS server2 /Per |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Hej. Jeg vil gerne poste brevet her. Oplysningerne om ip-adresse osv. kan vel ikke misbruges eller?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Nå - jeg har da stadig internetforbindelse selvom jeg ikke har ændret noget endnu. Men vi får se i morgen tidligt.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, det kan den ikke. Men hvis du er helt hysterisk, kan du strege adressen over med en tuschpen inden du scanner brevet. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ååh nej, jeg er såmænd ikke hysterisk - men hvis der er noget man ikke ved, må man jo spørge. Så brevet er at se herunder. Det undrer mig iøvrigt at jeg stadig har internetforbindelse, men kan det være fordi den dynamiske ip altid er aktiv? Det kan være, at jeg vil skulle bruge disse ved en reinstallation af min D-Link trådløse router og i stedet for dynamisk ip vælge noget andet - som en anden også var inde på. Men derudover skal jeg ikke gøre noget i e-mail program, opsætning af mail hos webhosting og den slags ting? Fil slettet. Redigeret af Thorvald - 08-Oktober-2009 kl. 11:37 |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvordan kan det være at jeg stadig har normal internetforbindelse selvom jeg ikke har gjort noget aktivt med den faste ip? Er den dynamiske ip altid tilgængelig eller hvad? Jeg havde forventet lidt at mit internet gik i sort i løbet af mandagen, hvor jeg så ville vide at nu var der skiftet til fast ip - eller er der skiftet til fast ip og jeg behøver så slet ikke at gøre noget? Kunne selvfølgelig også skrive en mail til Cirque og spørge. Skal jeg selv "aktivere" den faste ip-adresse ved at reinstallere min trådløse router med de indstillinger jeg fik med brev? Hvad nu hvis jeg ikke havde haft router, men blot et kabel fra "væggen" til computeren - så kunne jeg jo ikke gøre noget aktivt?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Din dynamiske opsætning er sikkert stadig aktiv, og det vil
den nok blive ved med at være, Du skal ændre konfigurationen i din routers wan opsætning til fast IP i stedet for DHCP, og indtaste de oplysninger du har fået i brevet. Havde du haft en PC direkte tilsluttet skulle du ændre konfigurationen af netværkskortet på tilsvarende vis. Du skal ikke ændre noget i din mail opsætning. /Peter |
|
![]() |
|
![]() |
Ok - det er også det svar jeg har fået fra Cirque idag, så nu forstår jeg tingene bedre: Den dynamiske IP er altid tilgængelig, så hvis du ikke har sat din faste IP op benytter du bare den fælles som din boligforening har. Du skal selv aktivere din faste IP ved at sætte den op i routeren eller din computer. Hvis du vil sætte den op i din computer skal du ind under netværksindstillinger àTCP/IP hvor du skal sætte den op. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Nå så fik jeg afinstalleret og genindindstalleret routeren med fast ip indstillingerne. Det var jo nemt nok...
![]() |
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |