recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer  med at tænde pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med at tænde pc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med at tænde pc
    Sendt: 03-December-2016 kl. 14:03
Som overskriften lyder har jeg svært ved at tænde min pc, det vil sige hvis jeg slukker den kan jeg ikke starte den før jeg har lukket alt strøm fra den og så går der nok yderligere et par timer, hvor jeg så trykker på pc'en hvor den først tænder der(imellem de par timer har jeg prøvet at tænde den uden rekation) hvad kan der være galt? Det er en stationær pc.. Har prøvet at puste støvsuge støvet væk fra blæserne..
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 19:15
Flere muligheder.

Formoder den er helt død ud fra din beskrivelse

Mulige fejl.
Defekt strømforsyning
Defekt bundkort.
Defekt tænd knap.

Rent gætteri. Men bud

At støvsuge en pc er normalt ikke en god ide. Selv om mange slipper godt fra det.   , men du skrev også noget om at puste.

Redigeret af hansie - 03-December-2016 kl. 19:17
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 20:59
Jeg købte en defekt PC af tipsen:
den levede sit eget ustabile liv, med forsøg på at boote, men døde igen på lidt forskellig vis.

Den blev vækket til live med 7 nye kondensatorer (alle i parallel på samme forsyningsspænding) på motherboard. 
De bulede ud i top efter mange års drift (vist omkring 10år).

Så meget enig, defekt power supply eller motherboard.

Mvh. JørgenT
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Flere muligheder.

Formoder den er helt død ud fra din beskrivelse

Mulige fejl.
Defekt strømforsyning
Defekt bundkort.
Defekt tænd knap.

Rent gætteri. Men bud

At støvsuge en pc er normalt ikke en god ide. Selv om mange slipper godt fra det.   , men du skrev også noget om at puste.

Nej er den ikke da den kan tænde igen efter det lange tid hvor strøm har været taget fra den og derefter kører uden problemer..

Redigeret af Baun87 - 03-December-2016 kl. 22:35
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu