recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - problemer med azomedia
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketproblemer med azomedia

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2005 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af ralle23 ralle23 skrev:

min brænder er en toshiba ts-l 462a det er hvad jeg ved

Toshiba-Samsung TS L462A er en intern brænder til en notebook pc.

Hvis dette er den korrekte model, så er der ikke noget nyere end 1.0 firmware, som formentlig er den drevet kom med. Firmware kan downloades her.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
ralle23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-December-2005
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2005 kl. 23:29
ok tak for det, så kan det nok ikke blive bedre, jeg tænkte på om du måske kunne anbefale en ekstern dvd brænder til en rimelig penge
qxl.dk
danmarks største online auktion
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2005 kl. 23:42

Hej,

Forummet her (og en del af svarene i tråden og link i dem) handler om DVD-medier.

Nu synes jeg godtnok lige, vi skal have at vide fra ralle23, om det faktisk er CD'er, der driller - for combo-drevet, der er tale om, kan jo slet ikke brænde på DVD! Det ses i beskrivelsen af drevet, DrageMester har linket til. Og hvis man prøver, så skal det vel gå galt - uanset firmware, skive-mærke og butik.

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
ralle23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 00:03

undskyld mig hvis du tror jeg er så dum så tro lige om igen

som jeg skriver så har jeg lavet en del dvd med min brænder det er bare lige denne sending af medier der ikke dur så godt, det betyder ikke at jeg er et fjols

qxl.dk
Til top
ralle23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 00:06
om det er en fejl eller hvad ved jeg ikke, men det er hvad acer har sagt der lå i cmputeren
qxl.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 00:44

som jeg skriver så har jeg lavet en del dvd med min brænder det er bare lige denne sending af medier der ikke dur så godt, det betyder ikke at jeg er et fjols

Der er ikke nogen her der har kaldt dig for et fjols eller påstår du er dum.

Men som Carser påpeger, om som jeg ikke selv havde lagt mærke til, så stemmer din oplysning om hvilket drev du har og drevets specifikationer ikke overens med at du har brændt DVD'er på drevet.

Det betyder formentlig at du IKKE har et Toshiba-Samsung TS L462A drev, men et andet drev. Du kan f.eks. se i Windows enhedshåndtering, eller i dit brænderprogram, hvad dit drev hedder. I brænderprogrammet kan du endda ofte se drevets firmware version, f.eks. i Nero CD-DVD Speed som kan downloades gratis her):

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
ralle23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 00:54
dette er hvad jeg fandt under hardware egenskaber pioneer dvd-rw-k15ra
qxl.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 00:54

Næh, jeg kender dig jo slet ikke, men du har nok været lidt uspecifik.

Jeg kan ikke finde ” lavet en del dvd med min brænder” noget sted i det, du har postet. Og heller intet om de tre ”maskiner” er DVD-afspillere, pc-drev til DVD-læsning eller DVD-brændere.

Du har talt om "skiver" i dit første indlæg, og jeg ved ikke, hvad det er for skiver. Er drevet det, du har skrevet det er (Toshiba ts-l 462a), ja, så kan det ikke brænde på DVD, og jeg tror simpelthen ikke på, at det skulle være lykkedes for dig.

Og hvis du ikke kan eller vil angive type af skiver (CD, DVD-R(W) eller +R(W) o.s.v.) og faktisk prøver at brænde nogle skiver, drevet slet ikke skal kunne brænde, ja, så er det altså ikke TDK, Azomedia eller mig, der er på gal vej. Det er – no offence - dig.

om det er en fejl eller hvad ved jeg ikke, men det er hvad acer har sagt der lå i cmputeren

Forslag: Undersøg det selv på computeren, måske har den et andet drev end Acer har oplyst.

Du er bedst tjent med at vide, hvad det kan eller ikke kan brænde på uden at skulle spilde skiver (det er da surt, og jeg svarede faktisk for at hjælpe dig med at undgå det, ikke for at fornærme dig) og om du evt. skal investere i en ekstern brænder.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
ralle23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 00:56
pioneer dvd-rw dvr-k15ra
qxl.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 01:02

ok tak for det, så kan det nok ikke blive bedre, jeg tænkte på om du måske kunne anbefale en ekstern dvd brænder til en rimelig penge

Prøv at se i denne tråd: LiteOn SOHW-1673SX

I tråden foreslår jeg et BenQ 162i drev som i mellemtiden er udgået hos pc-netto. Der findes også et LiteOn SOHW-1673SU EZ-Dub drev.

Hvis du kan finde en BenQ DW164b ekstern brænder noget sted, så er den noget af det bedste - det er den eksterne udgave af BenQ DW1640. Plextor PX-740UF er det samme drev men med anden firmware.

LiteOn SOHW-1673 er to generationer gammel, så personligt ville jeg nok heller købe en ekstern drev boks, som f.eks. en af de øverste to på denne liste hos Zitech og så købe et almindeligt internt drev og montere det i boksen, f.eks. et NEC ND-3550 eller LiteOn SHW-1635 der kan købes flere steder bl.a. hos DataWorld, eller NEC ND-4550 (samme som 3550 plus DVD-RAM).

Redigeret af DrageMester
Til top
ralle23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 01:03

istedet for at virke(efter min mening) høj i hatten og lidt bedrevidende kunne du måske have hjulpet mig med at finde de nødvendige oplysninger, men så er det da godt dragemester vil hjælpe mig, det er jo rart når man kan blive hjulpet at nogle som har forstand på det de siger jeg er da ked af at jeg tog acers oplysning for gode vare, men jeg plejer at stole på dem jeg handler med

qxl.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 01:17

dette er hvad jeg fandt under hardware egenskaber pioneer dvd-rw-k15ra

Jeg kan ikke finde nogen firmware updates til Pioneer notebook DVD brændere på Pioneers hjemmesider, så måske du skulle se på hjemmesiden for dit notebook mærke, altså Acer Support ifølge hvad du skriver nedenfor.

istedet for at virke(efter min mening) høj i hatten og lidt bedrevidende kunne du måske have hjulpet mig med at finde de nødvendige oplysninger, men så er det da godt dragemester vil hjælpe mig, det er jo rart når man kan blive hjulpet at nogle som har forstand på det de siger jeg er da ked af at jeg tog acers oplysning for gode vare, men jeg plejer at stole på dem jeg handler med

Der er ingen her på forummet som er forpligtet til at hjælpe dig (eller andre), og det hjælper ikke specielt meget på motivationen når man får et svar som ovenstående tilbage i hovedet, eller ser at andre der prøver at hjælpe får sådant et svar.

Vi er her for at hjælpe hinanden og få hjælp, og for at hygge os. Ikke for at se hvem der kan skrive de sureste bemærkninger.

Op med humøret og Glædelig Jul!

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu