Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
keras
Bruger
Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 128
|
Sendt: 29-December-2006 kl. 15:28 |
UK Mainland, IOM, IOW and N Ireland customers: Buy any product in the "Discount Delivery!" section and you can have your whole order shipped for 99p.
Choose Economy Courier or Parcel Courier in the checkout to get the reduced rate. You MUST SELECT the Economy or Parcel Courier option in Stage 1 of the Checkout process, the page will then automatically refresh to show the delivery discount.
Customers in all other areas will need to add at least two of the products in this section to qualify for 99p shipping. Discount does not apply to Special Delivery
|
|
keras
Bruger
|
Sendt: 29-December-2006 kl. 17:58 |
Jeg har lige bestilt. Vælge betaling med visa. Udfyld de felter de kræver. Så bliver du stillet om til den netbank. Der udfylder du med din netbank nøgle samt kodeord. Så går bestillingen igennem via Hsbc banking
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 29-December-2006 kl. 18:09 |
Det med netbank, foregår vel forhåbentlig via en sikker side.? Ellers skal man da ikke bruge nogen koder.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
kallek
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
|
Sendt: 29-December-2006 kl. 19:57 |
Jeg har handlet med dette firma uden problemer. Og nu siger jeg ikke det har noget med dem at gøre, men en dag blev jeg ringet op af min bank, der ville høre om jeg har været i England og handle, for der var forsøgt at blive hævet et større beløb på mit visa dankort i england, dette var dog ikke lykkes. Så jeg skulle klippe mit kort over, kunne ikke få flere informationer fra min bank, men det er eneste firma jeg har handlet med i England. Så uden at påstå det hænger sammen med dem, så pas på dine koder. Det ligger 4 mdr tilbage, begyndte godt nok at svede noget over denne besked.
Redigeret af kallek - 29-December-2006 kl. 20:25
|
Lg 42 LA 667V RDR-HX650 HDD MARANTZ SR 4600 KEF HØJTALER 6,1 Blu-ray LG 730 Humax BXR-HD
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 29-December-2006 kl. 20:04 |
Så er det ikke via en sikker side, så kan man kun fraråde at handle på en måde, hvad angår det firma.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 29-December-2006 kl. 21:02 |
SaikoManSP skrev:
DrageMester - Du havde ret! Jeg kom videre til min egen banks hjemmeside. MEN, når jeg så skal logge ind der vil den ikke.
Jeg intaster bare det normale bruger-id og password til min netbank, er det da ikke det?
Den siger nemlig fejl, og at koden skal være nummerisk :P!
Ringet til Danske Bank. Men de ved ikke hvordan det skal løses. FLOT!
|
Hvis dit kort er udstedt af Danske Bank, vil "Verified by Visa" (eller hvad det nu hedder) systemet sende dig til en webside, som er identisk med logon til Danske Netbank. Dit bruger ID bør være udfyldt på forhånd, ligesom i netbanken. Du skal også bruge det normale password, der ikke behøver at være numerisk.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 29-December-2006 kl. 21:13 |
kallek skrev:
Så uden at påstå det hænger sammen med dem, så pas på dine koder. Det ligger 4 mdr tilbage, begyndte godt nok at svede noget over denne besked. |
Det er kun din bank, som ser koden (password) til netbanken, når du verificerer dit Visa kort på denne måde.
I teorien kunne man måske bruge "verified by Visa" metoden til phishing, men så skal netbutikken vide hvilken bank der har udstedt dit Visa kort, og derefter lave en falsk logon side, som svarer til din netbank (hvor du indtaster dit password, som de derefter udnytter til at tømme din konto). Meget usandsynligt, selvom man for et Visa Dankort faktisk kan udpege denne bank ud fra ciffer 5-8 (som er dit banks registreringsnummer) i kortet. Og alle Visa Dankort har 4571 som de første 4 cifre.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 29-December-2006 kl. 21:16 |
Radiomanden skrev:
Issue Date = Udstedelses dato. Issue Number = Udgivelses nummer. Det er ikke noget man bruger på kort i DK. I UK er man meget hysterisk omkring sikkerhed og kredit verdighed, man vil gerne undersøge enhver detalie omkring kortet, man er langt mere forsigtig derovre end man er her i landet, de vil gerne have oplysninger, som vi her i DK ikke er forpligtigde til at oplyse. |
Der findes visse kreditkort, hvor "issue date" og "issue number" bruges som stamdata på kortet. Det gælder bare ikke Visa og Mastercard. Mit Amex kort angiver derimod en start og slut gyldighedsdato.
|
|
|
kallek
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
|
Sendt: 30-December-2006 kl. 00:24 |
JesperLund skrev:
kallek skrev:
Så uden at påstå det hænger sammen med dem, så pas på dine koder. Det ligger 4 mdr tilbage, begyndte godt nok at svede noget over denne besked. |
Det er kun din bank, som ser koden (password) til netbanken, når du verificerer dit Visa kort på denne måde.
I teorien kunne man måske bruge "verified by Visa" metoden til phishing, men så skal netbutikken vide hvilken bank der har udstedt dit Visa kort, og derefter lave en falsk logon side, som svarer til din netbank (hvor du indtaster dit password, som de derefter udnytter til at tømme din konto). Meget usandsynligt, selvom man for et Visa Dankort faktisk kan udpege denne bank ud fra ciffer 5-8 (som er dit banks registreringsnummer) i kortet. Og alle Visa Dankort har 4571 som de første 4 cifre.
|
Jeg skal ikke gøre mig klog på det, for som sagt behøver det jo ikke at have noget med hinanden at gøre, undre mig bare over at mit kort bliver forsøgt brugt i England når jeg har det på mig her i landet, efter hvad jeg kan huske manglede brugerne noget af nummer derfor var der flere forsøg.
|
Lg 42 LA 667V RDR-HX650 HDD MARANTZ SR 4600 KEF HØJTALER 6,1 Blu-ray LG 730 Humax BXR-HD
|
|
keras
Bruger
|
Sendt: 30-December-2006 kl. 03:45 |
Radiomanden Havde ingen problemer. siden er en https:/som er en sikkerhed. Derefter havner man på Hsbc hjemmeside. Har handlet der før med ingen problemer.
|
|
SaikoManSP
Bruger
Oprettet: 27-December-2006
Point: 68
|
Sendt: 30-December-2006 kl. 11:58 |
Har fundet ud af problemet med jeg ikke kunne betale. Normalt når jeg bruger min netbank sker det via Internet explore. Men normal surfing osv. sker via Firefox.
Så jeg skulle bare lige bruge Internet Explore ved betalingen!
|
|