recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med CAM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med CAM

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med CAM
    Sendt: 05-Maj-2010 kl. 20:21
Hey folk

håber der sidder et klogt hoved et sted der ude, da jeg er ved at tabe min forstand totalt nu.
Købte for et stykke tid siden dette CAM http://www.av-connection.dk/?PGr=1701&ML=501, efter anbefalinger her på recordere.dk. Men det giver mig seriøst hovedpine nu, har endelig fået mit tvillingekort fra YouSee og kan nu se mine ekstra pakker.

Jeg har problemer med de krypterede HD kanaler - der kommer hvert ~10 sek et udfald (link til eks. http://tvpe.dk/temp/problem_med_cam.jpg ). Det er vel og mærke KUN på HD kanalerne og ikke de krypterede SD kanaler, de virker perfekt. Så hvad sker der lige der...

Jeg bruger koret i min pc (Win Vista x64 sp2) med et Terratec Cinergy C HD PCI med tilhørende CI kort.

Så hvis nogen kender et CAM, der virker 100%, så smid et link. Så skifter jeg det ud jeg har.

Edit: ah ja... DR HD står super godt og den har ikke overnævnte problem. Min signalstyrke og kvalitet på de kanaler der er problemer på er ligeledes helt i top (altid 94% og over).

Redigeret af dkwolf - 05-Maj-2010 kl. 20:26
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 19:53
slet ingen der bruger et Terratec kort til at se tv med? eller har nogen ide til hvad der lige går galt her.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 20:51
Jeg bruger teratec kort og har oplevet noget som ligner det billede som du linker til.

Men det var et codec som ikke virkede som det skulle.
Har du samme problem med DR-HD hvis du fjerner CAM kortet?

Det kan meget vel være at problem med at du kører 64-bit til et mediecenter, da mange ting ikke er understøttet ordentligt.
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg bruger teratec kort og har oplevet noget som ligner det billede som du linker til.

Men det var et codec som ikke virkede som det skulle.
Har du samme problem med DR-HD hvis du fjerner CAM kortet?

Det kan meget vel være at problem med at du kører 64-bit til et mediecenter, da mange ting ikke er understøttet ordentligt.

DR HD virker perfekt lige meget om kortet er i eller ikke. Men ja har overvejet at problemet måske ligger i at driveren til CI'et måske ikke er super glad for 64bit OS.
Har lige prøvet er fjerne den codec pakke jeg havde inde (K-lite), da jeg alligevel skal installere en ny version. Men samme resultat der.

Problemet med Terratec er bare at jeg ikke gider sidde i kø og ringe til deres support hotline, så håber at kunne finde en mail adresse til dem.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 11:00
Det tyder ikke på en codec fejl når du kan se DR HD uden problemer...

Så er det nok enten en driver eller et CAM som ikke er kompatibelt eller måske defekt?
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 11:07
tror jeg prøver at smide en 32bit Vista ind på en anden disk og ser om den virker bedre. Det kunne måske være en 64bit driver til et eller andet der ikke har det super godt.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 18:05
Det her problem giver mig seriøst snart (flere) grå hår i hovedet...

fandt lige min SP1 32bit Vista frem og smed den på en anden disk. Da den var færdig med install og bootede første gang så startede jeg DPC Latency Checker og uha uha... intet over ~30µs - men efter at havde smidt mine ATI og Cinergy drivere ind, samt et par Windows updates. Så gik den amok igen og hopper fra ~900µs til ~8000µs.....

Nå må kigge lidt videre for at finde en mulig løsning på problemet, da Deferred Procedure Calls er noget af en dræber at have i sit system. Dette kan muligvis også være noget af problemet jeg oplever.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu