recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med componentlyd på Pio 427XA?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med componentlyd på Pio 427XA?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med componentlyd på Pio 427XA?
    Sendt: 08-Januar-2007 kl. 19:56
Jeg har fornyligt anskaffet mig et componentkabel til PS2 og kan godt få billede på, når jeg tilslutter det til mit Pioneer 427XA. Jeg har dog problemer med at få lyd igennem - sammen med de tre farvede "billedkabler" er der også et rødt og hvidt kabel, som jeg går ud fra er til lyd. Jeg tilslutter dem, men af en eller anden grund kan jeg ikke få lyd igennem.

Er der noget galt med mit tv ?
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 21:47

Der er intet galt med dit TV. Som du nok selv er klar over, kan der ikke overføres lyd via component indgangen på dit TV. For at få lyden med, er du nødt til at tilslutte et scart kabel. De 2 kabler - mærket rød og hvid, har du formentligt tilsluttet audio stikkene bagå dit TV. Det kan man ikke - det røde og hvide stik er alene beregnet til "output" signal.
Se evt. den danske brugermanual side 46.

Til top
Landbooster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-November-2006
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 14:39

Mon ikke løsningen er den samme som med Xboxen? Ikke så længe siden du stilede samme spørgsmål om den http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17078& PN=1

Og mange tak for at du stillede spørgsmålet for det besvarede det spørgsmål jeg ville have stillet

Pioneer PDP 427XA
Pioneer 545 H-S
XBOX 360
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 19:07
Jo, det minder nemlig om mit spørgsmål om Xbox'en, men der var tre lydkabler, og ikke to :) !

Jeg si'r dog mange tak for hjælpen - hvad jeg skal jeg så bruge til at tilslutte lydstikkene med? Det må vel være noget, der "samler" de to kabler.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Jo, det minder nemlig om mit spørgsmål om Xbox'en, men der var tre lydkabler, og ikke to :) !

Jeg si'r dog mange tak for hjælpen - hvad jeg skal jeg så bruge til at tilslutte lydstikkene med? Det må vel være noget, der "samler" de to kabler.

Nej der var ikke 3 lydkabler.
De kabler du hentyder til er rød, hvid og gul.
Rød og hvid er lyd (rød for højre og hvid for venstre).
Det gule er til overførsel af billede, hvis man ikke har component (og aktiveres på xbox kablet ved at skifte fra HDTV til TV).
Så din løsning på lydproblemet fra xboxen havde også virket hvis du ikke havde sat det gule kabel i den scartadapter du brugte.

Samme fremgangsmåde her vil jeg mene.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Nej der var ikke 3 lydkabler.
De kabler du hentyder til er rød, hvid og gul.
Rød og hvid er lyd (rød for højre og hvid for venstre).
Det gule er til overførsel af billede, hvis man ikke har component (og aktiveres på xbox kablet ved at skifte fra HDTV til TV).
Så din løsning på lydproblemet fra xboxen havde også virket hvis du ikke havde sat det gule kabel i den scartadapter du brugte.

Samme fremgangsmåde her vil jeg mene.

Mvh Michael

Ja, fandt jeg ud af umiddelbart efter, at jeg skrev mit forrige post ! Men tak for hjælpen alligevel!
Til top
Janice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-December-2006
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 18:17

Jeg har samme problem på min wii.

Kan man så bare tage det scart der fulgte med maskinen og bare sætte hvid og rød i det?

Hvorfor skriver de ikke sådan noget på pakken??!!

Og hvorfor sidder audio out lige under de tre component ingange på et tv? Det er jo helt åndsvagt, man vil jo altid tro at det er dem der skal bruges

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu