recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med digital tv på sony RDR-HXD795
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med digital tv på sony RDR-HXD795

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Galimathias Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Marts-2011
Sted: Aarhus, Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med digital tv på sony RDR-HXD795
    Sendt: 04-Marts-2011 kl. 12:08
Hej folkens

Jeg har problemer med at få digital tv til at fungere på min sony harddiskrecorder RDR-HXD795. Når jeg søger efter kanalerne siger "Ingen kanaler funder" og der kan heller ikke finde noget signal. Jeg på i 8000 Århus og har stofa tv. Burde jeg ikke kun finde det gratis digitale kanaler, såsom DR1 og TV2 mm.. uden at jeg skal til at købe noget kort? Eller er det fordi jeg kun kan få det hvis jeg købe en gammeldags antenne?

Håber I kan hjælpe mig

Mvh. Mathias
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Galimathias Galimathias skrev:

Hej folkens

Jeg har problemer med at få digital tv til at fungere på min sony harddiskrecorder RDR-HXD795. Når jeg søger efter kanalerne siger "Ingen kanaler funder" og der kan heller ikke finde noget signal. Jeg på i 8000 Århus og har stofa tv. Burde jeg ikke kun finde det gratis digitale kanaler, såsom DR1 og TV2 mm.. uden at jeg skal til at købe noget kort? Eller er det fordi jeg kun kan få det hvis jeg købe en gammeldags antenne?

Håber I kan hjælpe mig

Mvh. Mathias
Har den ikke "kun" en DVB-T tuner? Hvis det er tilfældet kan den ikke finde digitale kanaler via kabel-TV. Der skal du bruge en DVB-C tuner.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 17:39
RDR-HXD795 har ganske rigtigt ikke DVB-C-tuner, så den kan ikke bruges til digitalt kabel-tv. 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 18:39

Du skal bruge en PVR enhed hvis du vil optage Digitalt fra de leverede signaler. Da du har Stofa, som af en eller anden ubegribelig grund ikke har en sådan, så skal du ud og finde en, de fås til billige penge i diverse supermarkeder, og dertil så en extern USB enhed, skal den bruges til krypterede kanaler, så slipper du ikke billigt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu