|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() Sendt: 27-September-2008 kl. 01:06 |
|
Så fik jeg endeligt taget mig sammen og har investeret i et FloppyDTV, med håbet om at kunne til at se noget mere digitalt tv.
Redigeret af jonaskp - 27-September-2008 kl. 01:10 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Har du sat din bios til boot other device?(Skal du ikke) Er firewire kortet af typen med molex connector?(I så fald eksperimenter med strømmen til fra) Er sp1 installeret?(Der er et par hotfixes til firewire i SP1)
I bios kan du se controlleren under PCI settings? Installer controlleren længst væk fra AGP/PCIexpress x16, og prøv at load failsafe defaults. |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Ligenu står first boot til DVD-drev fordi jeg havde
Vista DVD'en i for at se om jeg kunne lave noget repair. Prøver at slå det fra. Der er en Molex, og har prøvet både med og uden strøm, uden at det har nogen umiddelbar virkning på problemet. Jeg kan ikke umiddelbart se noget i BIOS, jeg har ikke nogen menu hvor jeg kan se PCI-device's. Bundkortet er et Asrock ALiveNF6P-VSTA. Jeg prøver at flytte på controlleren igen senere idag, er desværre på vej ud af døren nu. Har også flere gange bedt den om at loade failsafe, bare for en sikkerheds skyld. [edit]Nu lykkedes det mig så igen at sætte kortet i og starte computeren, hvorefter den siger fejl ved kortet. Hvis jeg prøver at trykke "update driver" får jeg at vide at det er den nyeste driver. Hvis jeg prøver at sige uninstall, og bagefter "scan for hardware changes", så dukker den bare frem på listen igen, med fejl. Den kommer ikke og fortæller at den er ved at installere. Er der en måde helt at slette driveren på og "starte forfra"? For ligenu ser det mest ud som om at den bare skjuler kort og drivere, og så henter dem frem igen... [edit2]Nu lykkedes det, efter at afinstallere driveren og genstarte at få windows til at installere kortet rigtigt (som nævnt er dette dog hændt et par gange før, så jeg er ikke helt glad endnu). Tør ikke begynde at rode mere, for er som sagt på vej ud af døren. Tak for svaret, hvis du har andre ideer er du velkommen til at byde ind, for som sagt er der en realistisk chance for at det ikke virker næste gang jeg tænder... ![]() Redigeret af jonaskp - 27-September-2008 kl. 09:05 |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Jeg ville gøre følgende: Hen i EL Giganten, købe et Firewire kort af godt mærke Hvis det heller ikke virker, så reinstallere Windows, prøve med det gamle kort, hvis det nu virker, så returner det nye (EL Giganten har 14 dages returret) Virker det gamle kort stadig ikke, så prøv med det nye Hvis det nye heller ikke virker, så er der noget galt med PCen eller opsætning i BIOS |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så er der opdatering: Nu virker det sgu.
Det virkede ikke, da jeg tændte efter jeg kom hjem. Så, jeg pillede mit PVR500 ud, flyttede Firewire kortet over i den port (som også er den der er længst væk fra Pci- express) og lod være med at sætte PVR500 i igen. Og så virkede det, selv efter 5 gange genstart. Så tog jeg chancen og koblede FloppyDTV til. Og det virkede. Efter 5 gange genstart var der stadig ingen problemer, så jeg begyndte at indstille det. Og nu har jeg digitale kanaler fra DVB-C tuneren i MediaPortal. NICE!!! Nu er der så bare arbejdet med at sortere i de 130 (eller deromkring) kanaler som den fandt. Jeg undrer mig også lidt over at jeg har adgang til alle de kanaler der er fundet (inkl bla en masse C+ og TV1000 kanaler, som jeg ikke umiddelbart burde have). Er det bare sådan en "startup-prøvesmagning"? Anyway, jeg takker for forslagene, men det blev heldigvis ikke til noget med at skulle indkøbe nyt FireWire kort endnu - næste gang sørger jeg for et bundkort, hvor det er onboard. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ja Patriarken fik jo ret!! Vi andre troede jo du havde gjort som han sagde Det at den finder en kanal er ikke lig med at du kan se den. Du har adgang til alle kanalerne, selv underteksterne kan du se, men billederne er kodet, og der skal du have et CAM modul og et betalingskort fra udbyderen |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg var også overbevist om at jeg havde haft kortet ud
og ind flere gange og i alle kombinationer. Muligvis at jeg har haft det analoge kort i igen hver gang, og det er det som har været galt... Jeg er stødt ind i nogle få kanaler som den ikke kan tune til, men jeg har tonsvis af kanaler som jeg ikke burde have, men som jeg godt kan få billede på. Bla. TV1000's filmkanaler. Og det var egentligt det som jeg undrede mig over. Men det kan jo tænkes at de gør det for at få folk til at kigge på kanalerne, og når de så forsvinder efter en måned tror folk at de ikke kan leve uden - og så betaler de for dem fremover. |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Men hvis du har cam, og et nyt kodekort, kan du de første 2-3 uger se alle kanaler, og ja det er en prøvesmagning, dem du ikke betaler for forsvinder igen.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Er det virkelig rigtigt, og er det både Viasat og CD der tilbyder "prøvesmagning" på de dyrere kanaler når du har købt "husmandspakken" |
||
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Nu skal jeg ikke sige for meget, jeg kender kun til det hos yousee, jeg ved ikke hvad andre gør.. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tænkte nok at det var sådan noget. Men hvis det er
2-3 uger, så gider jeg ikke slette dem endnu. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |