|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10593 |
![]() |
||
Du har godt set i manualen, at hvis man kører med 2 ram blokke, er det ikke ligegyldigt hvilke slots de er i? Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
![]() |
||
Jeg vil prøve at sætte RAM -blok 2 i igen i morgen, og jo de har siddet som de skulle.
|
|||
![]() |
|||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
||
Hvilke fabrikater har du set det på? Kunne da være rart at vide, om der er nogle fabrikater, man skal prøve at undgå. |
|||
![]() |
|||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
Jeg bruger ikke noget specielt mærke, men det er ofte ret billige ram, som f.eks kingston, men det er sket med mange forskellige.. |
|||
![]() |
|||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
||
Hvad med bundkortenes fabrikater? |
|||
![]() |
|||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
jeg er glad for gigabyte og Asus, men hvis der er andre som har bedre specs tager jeg dem.. men i mit nuværende udstyr er det gigabyte og asus der styre.. Redigeret af Pizzabager - 17-August-2008 kl. 22:49 |
|||
![]() |
|||
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
||
Stod allerede i 3. post Hvilken spænding skal dine RAM have? hvis de f.eks kræver 1.9v og bundkortet default giver 1.8v bliver det ustabilt (Jo flere moduler jo værre) Hvis RAM kun kræver 1.8v og bundkortet er sat til 1.8v i BIOS, prøv at sætte BIOS til 1.85v og se om det er stabilt. Hvis jeres maskine ikke er stabil med 2 x RAM under installationen, er den heller ikke stabil hvis RAM monteres efter installationen. Måske i bare ikke ser fejlen nu! Hvis maskinen er stabil SKAL en Windows installation kunne gennemføres med 2 x RAM i korrekt hastighed |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det vil jeg så påstå ikke er rigtigt, jeg har flere gange haft ram problemer ved installation, og installeret med 1 blok, og derefter brugt den anden blok, og der har ikke været noget ustabilt.. Jeg skal dog ikke kunne sige at det altid er tilfældet.. |
|||
![]() |
|||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
||
Windows XP/Vista er når det kører selv med til at rette fejl i RAM-kredsene under kørslen, så det er ikke unormalt at en fejl under installationen ikke optræder når først systemet kører.
Men fejlen er der altså stadig, du ser den bare ikke (og betyder nedgang i ydelsen) et ustabilt system kan også skyldes at din strømforsyning ikke leverer de præcise spændinger den skal jvf. ATX-standarden: http://reference.techpowerup.com/ATX_specification_voltages I BIOS kan du se den aktuelle spænding. Jeg har selv samme bundkort og processor og her kører det klippestabilt med 2 blokke Geil 800 MHz ram på 1 GB pr. blok. De kører naturligvis i Dual Channel. Redigeret af pilehave - 18-August-2008 kl. 09:30 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja det kunne da så forklare hvorfor det køre fint når det er installeret.. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Men det kan ikke forklare, hvorfor memorytesten ikke viser problemer. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Men ved nærmere eftertanke, så er der jo den forskel, at der ikke overføres data til og fra harddisken, når memorytesten kører. Så hvis pilehave har ret i, at XP/Vista retter fejl i RAM'en, når installationen er fuldført, og hvis dataoverførsel til og fra harddisken på en eller anden måde kan medføre fejl i RAM'en, så kunne det forklare det.
Kan man se, om XP/Vista har rettet fejl i RAM'en? |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |