recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med GA-MA78GM-s2h og windows
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med GA-MA78GM-s2h og windows

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 12:35

Flere ting kan spille ind, hvorfor den ikke fejlen i RAM test:

Har RAM testen kørt i f.eks 24 timer, eller kun et gennemløb?

Ved Windows installation bliver HDD, ODD muligvis CPU belastet mere, hvilket kan give ustabilitet i spændingerne hvis PSU ikke er i top kvalitet.

Holder stadigvæk 100% på at hvis dit system ikke kan installere Windows med 2 RAM blokke har du et hardware problem som skal rettes!!

Om det så skyldes BIOS update, for lav RAM spænding, PSU eller andet har du stadigvæk noget hardware der ikke er 100% ok. Og nej, kan ikke bortforklares med at Windows installationen ikke kan lide 2 moduler, den er ligeglad om du har 1 eller 4 moduler hvis hardwaren er i orden.

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 14:33

Jeg havde samme problem.

Jeg downloadede Vista med SP1 fra MS hjemmeside. Så gik installationen lige igennem. Ved ikke hvorfor det virker. Var bare et forsøg fra min side.

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 14:51

Jeg havde også samme problem.

Fjernede 1 ram-blok, og så var der ingen problemer med installationen.

Har efterfølgende installeret begge ram-blokke, og ingen problemer.

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 15:30
De historier, der er kommet frem, tyder på, at man skal bruge den nyeste Windows-version til installation. Hvis man bruger en ældre version sker der nok det, at noget hardware bliver initialiseret forkert, men fejlen forsvinder, når man opdaterer installationen over Internettet. Fejlen ses heller ikke, når man har taget det ene RAM-modul ud og derved ændret timingen (softwaren kører langsommere).

Hvis man har en installations-CD/DVD med en ældre service pack kan man selv lave en opdateret CD/DVD ved slipstreaming. Hvis jeg forstår Mokuer ret, så kan man endda downloade en ny Vista fra MS.
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 12:56

Ja, den er tilgængelig fra MS hjemmeside. Men det kræver man er MSDN medlem. Jeg havde kontakt til et edb-firma som DL den til mig.

Du kan læse mere om "installer"-problematikken her.

Dette kan nok ikke bruges til så meget. Men man kan sige, at de Vista Ultimate versioner man køber egentlig ikke fungerer.

Redigeret af Mokuer - 19-August-2008 kl. 13:18
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Mokuer Mokuer skrev:

Ja, den er tilgængelig fra MS hjemmeside. Men det kræver man er MSDN medlem. Jeg havde kontakt til et edb-firma som DL den til mig.

Du kan læse mere om "installer"-problematikken her.

Dette kan nok ikke bruges til så meget. Men man kan sige, at de Vista Ultimate versioner man køber egentlig ikke fungerer.

Jeg tror du har overset at den oprindelige spørger har problemer med at installere Vista eller XP, ikke Vista SP1

Det link du tidligere havde i dit indlæg var desuden til en 5 sprogsversion, der ikke indeholder dansk

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 16:02
Jeg føler mig ret sikker på at fejlen skyldes den driver der anvendes til hardddisk controller under installationen. Som regel en Standard Dual Channel IDE driver. Denne kan være problematisk hvis fx BIOS ikke er sat rigtigt på til SATA MODE=IDE MODE eller sådan noget lignende.

Alternativt hvis man bruger XP og ønsker at anvende custom drivere fx til Sata controllere og lignende under textmode installation , skal man lave en ny folder struktur på sin Distro hvor "$OEM$\TEXTMODE\" indgår og dernæst definere OEMPNPdrivers path i Winnt.sif og definere dem i TXTSETUP.SIF. Dette er avanceret men virker.

PÅ en Vista som bruger en metode hvor der ghostes en slags image til harddisken hvor efter der køres PNP detektion og SID setup mv, skal man faktisk selv lave en Vista installation med nødvendige updates og derpå bruge sysprep til at lave ens distro.

BTW Ultimate versionerne (De engelske) kan frit opgraderes med MUI packs....

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 16:50

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Ja men får man ikke en fejl hvis man prøver at installere SP1 udenlandsk på en dansk Vista?

Jeg mener at MS tidligere nægtede at lade dig installere en SP som ikke var med korrekt sprog i forhold til det installerede OS

Man kan så selvfølgelig installere en engelsk version, opgradere med SP og så lægge MUIen på

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Ja men får man ikke en fejl hvis man prøver at installere SP1 udenlandsk på en dansk Vista?

Jeg mener at MS tidligere nægtede at lade dig installere en SP som ikke var med korrekt sprog i forhold til det installerede OS

Man kan så selvfølgelig installere en engelsk version, opgradere med SP og så lægge MUIen på

Jeg må tilstå at jeg altid bruger engelske versioner af Windows og opgraderer dem med MUI packs, dersom min kone er Japaner og jeg er den lokaleadmin(Kan således skifte til engelsk under maintanance osv).

Men et sådant scenarie borger,som du er inde på, for at man installerer SP ift native version af OS dvs Engelsk(i mit tilfælde) hvorpå man opgraderer med relevante MUI packs (Japansk i midt tilfælde). Selvsagt er der (Som der altid har været) opgraderinger på MUI packs når der kommer en SP, som installeres efterfølgende...Eller syspreppes.

Selv bruger jeg ikke dansk af vane. Men ovenstående virker rent faktisk

Redigeret af Patriarken - 19-August-2008 kl. 17:40
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu