recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Harmony 525
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med Harmony 525

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-August-2006
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Harmony 525
    Sendt: 25-Januar-2009 kl. 18:49

Jeg har kæmpet nu i 14 dage med min nye Harmony 525 - og må give op....

Jeg har indledningsvist tilføjet 2 komponenter (TV (SONY TV) og Parabolboks (PACE DS250NV)) og oprettet én aktivitet (Se TV) Det fungerede helt fint. Jeg har nu tilføjet en DVB-T boks (Grundig DTR1560) og en harddiskoptager (Thomson DTH8657E) og oprettet aktiviteter hvor disse indgår til af se tv via DVB-T eller optage på Harddisk. Problemet er at disse komponenter ikke tænder ved når jeg vælger deres aktivitet. TV tænder og indstiller AV indgang, men DVB-T boks (eller Harddisk) tænder ikke. Via HELP knappen tænder de fint og så virker alt som det skal. Jeg har fosøg med længere signalbloklering på DVB-T boksen uden held. DVB-T står til at tænde før TV -men jeg har prøvet at lade begge stå først uden ændring

Parabolkoksen tænder fortsat fint.

Jeg har brugt rigtig mange timer for at få dette til at spille men uden held - så lidt hjælp vil være dejligt ... det var vel ikke meningen, at det skulle være en fuldtidsbeskæftigelse at sætte en 525 op ? 

Hilsen Thorsen

Til top
Thorsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-August-2006
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 19:54

Jeg har fået et svar fra Logitech Support. De mente at grunden til at mine øvrige komponenter ikke ville tænde skyldtes at de var sat op til at være tændte hele tiden (lidt ulogisk, men...) via det valg man gør når man sætter komponenterne op første gang. Jeg har nu ændret dette så de slukker når der skiftes aktivitet - og det ser ud til at virke  . De to komponenter er dog så pokkers langsomme til at starte op, så jeg ville gerne have dem til at at forblive tændte (også når der skiftes aktivitet) når de først var startet op én gang fx først på aftenen. Så kunne jeg slukke dem manuelt ved "sengetid"  

Er der nogen som har en mening om hvorvidt dette kan lade sig gøre ??

Thorsen

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 02:06
Du kan tilføje en on/off funktion i aktiviteten for de komponenter, som du vil styre "manuelt". Det har jeg gjort med min Zaptor, som jeg ikke kan få tændt ved hjælp af aktiviteten "Se TV". Og det går hurtigt med at lære at huske at slukke for den inden man slukker for aktiviteten - er i hvert fald min erfaring.....
+ 70 positive handler!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu