|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Wonderl@nd ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 17:28 |
Hej Med jer,
Jeg har været så heldig at få en HD Homerun af lillemor, men jeg kan sq ikke få det til at fungere. Jeg kører windows 7 og har installeret driveren her: Windows installer (x86 and x64): http://download.silicondust.com/hdhomerun/hdhomerun_windows_20111013beta1.exe Land er sat til DK og postnummer 2625 Tuner er sat til Digital Cable Modulation og symbolrate er sat til Qam64 6875 Qam 128 6900 Qam256 6900 Jeg har ikke pillet ved nogle settings i advance fanebladet. Jeg har sat HD Homerun direkte til PCen Nogle der har en ide om hvad der kan være galt ?? Mvh Michael |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
En bunke spørgsmål melder sig.
Hvem har du som tv udbyder? Hvilken software bruger du på computeren? Kan du finde kanaler med hdhomeruns setup program? Kan du få hdhomeruns eget program til at vise de fundne kanaler? Hvordan har du sat hdhomerun'en til? Jeg formoder du har fodret den med strøm og antennestik, men har du også husket et netværkskabel og hvor har du sat den anden ende af kablet til? Har du en internetrouter der deler ipadresser ud eller har du sådan noget telia / stofanetdims hvor det kører uden router? Har du prøvet at slukke firewall på din computer for at finde ud af om det måske er den der spænder ben for projektet? ..ser lige at du har sat hdhomerun direkte til din pc, det er muligvis der problemet ligger. Har du brugt sådan et specielt netværkskabel med krydsede forbindelser eller bare sådan et almindeligt "lige igennem" kabel? Hvis du kobler hdhr direkte til computeren tvivler jeg på den får ipnummer og den slags. Prøv at sætte både computer og hdhomerun til din internetrouter hvis altså du har sådan en og den har indgange nok. Hvis din internetrouter kun har en enkelt indgang har du brug for en switch, de fås helt ned til 100 kr. Fra switchen trækker du tre kabler, et til routeren/internettet, et til hdhomerun og et til din computer. |
|
![]() |
|
Wonderl@nd ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
Hej Strandvasker Jeg sætter stor pris på din hjælp og jeg forsøger at svare på bedste vis: Hvem har du som tv udbyder? You See Hvilken software bruger du på computeren? Win7 Kan du finde kanaler med hdhomeruns setup program? Nej - Finder intet Kan du få hdhomeruns eget program til at vise de fundne kanaler? Nej - Finder intet Hvordan har du sat hdhomerun'en til? Jeg formoder du har fodret den med strøm og antennestik, men har du også husket et netværkskabel og hvor har du sat den anden ende af kablet til? Har du en internetrouter der deler ipadresser ud eller har du sådan noget telia / stofanetdims hvor det kører uden router? Homerun er sat direkte til min bærbare - der er altså ingen router imellem. Jeg kan se at Homeruns progrm finder 2 tunere og jeg kan homerumdimsen under netværk Har du prøvet at slukke firewall på din computer for at finde ud af om det måske er den der spænder ben for projektet? Nej Skal jeg blot slå Win7 firewall fra - Jeg har avast installeret som virus program og ikke se at jeg kan slå nogen firewall fra der ..ser lige at du har sat hdhomerun direkte til din pc, det er muligvis der problemet ligger. Har du brugt sådan et specielt netværkskabel med krydsede forbindelser eller bare sådan et almindeligt "lige igennem" kabel? Hvis du kobler hdhr direkte til computeren tvivler jeg på den får ipnummer og den slags. Jeg har blot anvendt det medfølgende kabel - Jeg ved ikke om det er krydset. Men jeg synes at der står i manualen at man ikke behøver et krydset kabel Prøv at sætte både computer og hdhomerun til din internetrouter hvis altså du har sådan en og den har indgange nok. Hvis din internetrouter kun har en enkelt indgang har du brug for en switch, de fås helt ned til 100 kr. Fra switchen trækker du tre kabler, et til routeren/internettet, et til hdhomerun og et til din computer. Jeg prøver at køre igennem routeren for at se om det bliver bedre :o) - Det blev ikke bedre :o( Mange takker for hjælpen indtil videre
Redigeret af Wonderl@nd - 17-Oktober-2011 kl. 22:07 |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Ok, for at prøve at starte fra en ende af:
Sæt din computer og hdhr til routeren og genstart hdhr så den får et ipnummer af routeren. Jeg ved i sagens natur ikke hvordan du har trukket antennekablerne i dit hus, nogle mennesker bruger et hav af kabler i forskellig kvalitet, t-stykker og samleled og hvad ved jeg. Måske har du forbundet din hdhr med et gammelt, defekt kabel fra rodekassen? Ved fejlfinding gælder det ofte om at lave tingene så simple som muligt, så prøv at trække et direkte kabel fra der hvor du får antennesignal ind i huset til din hdhr uden at splitte op, så den får så rent signal som muligt. Alternativt, prøv at fodre din hdhr med det antennekabel der normalt sidder bagi dit tv. Kort sagt, gør hvad du kan for at skaffe din hdhr et signal du VED virker og så rent et signal som muligt uden alle mulige splittere og halvdårlige samlinger. På computeren starter du Hdhomerun Config programmet. I feltet Device burde du kunne se de to tunere. I kassen channel bør der stå eu-cable. For oven er der to faneblade der hedder Device og Tuner. Klik på fanebladet Device. Der bør nu være en linie der hedder Device Webpage og så noget http og et ipnummer du kan klikke på. Klik på ipnummeret og du bør få en hjemmeside frem. På den hjemmeside jeg får frem står der: Model: HDHR-EU Device ID: 1210B2FD Firmware: 20110323 Dit Device ID bør være et andet end mit og din firmware version er muligvis også nyere end min, det er noget tid siden jeg opgraderede. Det spændende er om din model også er en EU model eller om du ved en fejl har fået en US version? Hvis du har en EU model er det ikke der problemet ligger. Klik tilbage på fanebladet Tuner. I feltet til venstre bør du stadig kunne se de to tunere. Channel bør stadig stå til eu-cable og til højre for eu-cable står der et 0. I statuskassen for neden står der 0% ved signal strength, signal quality og symbol rate. Klik på ->> knappen, så bør 0'et begynde at tælle opad og indimellem kommer der lidt liv i signal strength bjælken. På min yousee forbindelse tæller den i første omgang til 142 inden der pludselig kommer liv i signal quality og symbol rate også. Oppe i program bjælken under eu-cable står der pludselig noget med Sagem Download og hvis du klikker på pilen ude til højre får du en liste med kanaler frem. En del af kanalerne er krypterede, men du bør også have en der hedder TV Dra, prøv at klikke på den. Når du har valgt TV Dra kan du klikke på View knappen og med lidt held får du et tv billede frem, det kører dog ikke altid lige fantastisk. Hovedtingen er dog at den ved skanning fandt et par kanaler så du ved at der er hul igennem. Hvis det lykkedes dig at få hul igennem på den måde er det tid til at skifte til hdhomerun setup programmet og se om den også kan finde kanalerne. Location sætter du til Denmark og dit postnummer. Main Application sætter du til det program du har tænkt dig at bruge til at se tv med. Hvis du vil bruge windows media center er det vigtigt at du vælger det fra listen, fordi hdhr efterfølgende flytter de fundne kanaler til nogle andre frekvenser som windows media center magter at finde. Under Tuners fanebladet bør du kunne se begge dine tunere, Source Type sættes til Digital Cable og Status siger OK på dem begge. Under DVB-C har jeg kun sat qam64 og 6875 ind, men det skader nok ikke at taste de andre to du har ind også. Under Digital Cable klikker du på Scan knappen og efter en 5-10 minutter bør du have en lang liste af kanaler. Hvis du kan komme så langt bør din hdhr være sat korrekt op. Tilbage er så at få installeret noget fornuftig tv software på din computer så du kan sidde og zappe rundt mellem kanalerne, optage programmer og den slags. |
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
Mangler 1 ting.. under advanced setup i hdhr, skal du under BDA drivers sætte den til injectNITSDT ellers får du ikke alle dine kanaler over i WMC.
Ellers passer alt hvad som er skrevet oven over :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Strandvasker, Endnu engang et stort takker for dit svar - Vi er på vej til Lalandia, men jeg tester lørdag morgen igen efter din opskrift. Jeg kan imidlertid se at der er en gut (på silicons hjemmeside) som har præcis samme problem som jeg. -Og sjovt nok modtog han sin HD homerun samtidigt med mig :)
Mvh
Michael
|
|
![]() |
|
erazmuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Status: Offline Point: 56 |
![]() |
Hvad gør "injectNITSDT"?
Min står til "Auto" og jeg savner ikke nogle kanaler.
|
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
Hvis man scanner efter kanaler hos Yousee efter de lavede ændringer på deres signal, så vil man opleve specielt når man søger på ny at man kun får meget få kanaler emd over i WMC.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Strandvasker,
Så lykkedes det nogenlunde da (efter at jeg havde byttet min HDR igen - Der var fejl i de to første). Jeg har fundet alle kanaler men mit faneblad med DVB-C er forsvundet. -Og så har jeg lidt problemer med kanal 9 - Billedet hakker, men lyden er okay. Jeg sidder på en lidt ældre bærbar med kun 2 gigabyte ram, men billedet står fint på alle andre kanaler. Har du nogen ide om hvad det kan være ? Mvh Michael |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |