recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med HD på appletV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med HD på appletV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med HD på appletV
    Sendt: 14-September-2010 kl. 17:03
Jeg er svært godt tilfreds med min AppleTV, som jeg fik for et par uger siden og har pimpet med ATVFlash, så den afspiller stort set alt. Det kører bare, er nemt og alt det der Apple nu er kendt for. Dog har den det med at hakke voldsomt eller gå helt i stå, hvis jeg prøver at afvikle HD materiale eller noget, hvor der skal behandles lidt flere informationer end som så.

Jeg afvikler det hele over kablet netværk fra min QNAP TS-439 Pro - så den burde ikke være problemet, og da netværket er kablet burde det vel også være godt nok. Har I nogen gode idéer til hvor flaskehalsen opstår?

Jeg afvikler i applikationen NitoTV og har mountet et Network share via smb, som bliver vist i videoguiden på ATVflash.com.

Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
The-Peacemaker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Oktober-2010
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 20:42
Hej,

Lyder som om du skal ha' dig en Crystal HD chip til din Apple TV.

Hardwaret i aTV er simpelthen ikke kraftfuldt nok til HD materiale uden. Så vidt jeg ved, har nemlig ikke én Wink

Mvh. Niels
Til top
Mb120 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Middelfart
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 02:12
Crystal HD er din ven :-), har selv 1 stk
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 17:01
Hardwaren i AppleTV er fin nok, men NitoTV, XBMC etc. har ikke adgang til grafikkortet, så afviklingen af f.eks. *.mkv skal emuleres på processoren og det er den alligevel ikke kraftig nok til. H264 filer fra iTunes Store eller dem man selv encoder, afvikles på grafikkortet og fungerer derfor langt bedre.
Tape Connection MKII
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu