|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
![]() Sendt: 09-Juli-2010 kl. 10:39 |
|
Jeg har købt denne Lindy HDMI splitter: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_splitter/lindy_hdmi_13b_aktiv_forstaerker_splitter_1_til_2_2947_da.html
Jeg kan ikke få den til at fungere ordentligt. Jeg har sat den min Ps3 i HDMI in og de to udgange går til projektor og TV.
Billedet til TV går fint igennem, men hvad angår billedet til projektoren ser det meget underligt ud. Det ligner nærmest noget 8-bit grafik, og er helt ubrugeligt.
Jeg har netop valgt Lindy da AV-connection anbefaler dette mærker til brug til Ps3 http://www.av-connection.dk/?CPage=Description&DescID=2273&ML=1
Det 12 meter HDMI kabel der går fra splitter til projektor er ikke et Lindy eller et Supra som de anbefaler, men der i mod et ClickTronic.
Nogle bud?!
Edit: Jeg har nu prøvet med mit Audioquest HDMI kabel til projektor, men det gør ingen forskel.
Edit igen: Jeg har nu prøvet med en anden BD afspiller (ikke Ps3), og det fungerer heller ikke. SD DVD går fint igennem. Redigeret af kaizer - 09-Juli-2010 kl. 15:08 |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
![]() |
|
Er der virkelig ingen der ved ved noget om det?
|
||
![]() |
||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
|
Har du prøvet at flytte splitteren tættere på projektoren og teste et kortere kabel, bare for at udelukke længden.
Hvad hvis du sætter det lange kabel direkte til PS3, virker det så? Eller hvis du fjerner tv fra splitteren og flytter projekter over i det andet stik. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
|
Splittere arbejder forskelligt, nogle vælger EDID informationen fra den første tilsluttede modtager, andre vælger fra udgang 1 og nogle vælger efter laveste fællesnævner.
Jeg vil foreslå at du prøver at få det til at virke med en modtager af gangen. F.eks. din projektor og bagefter tilkobler tv'et for at se om det gør en forskel. Der er jo også risikoen for at produktet er defekt ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Splitteren kan ikke flyttes tættere på projektoren. De to HDMI kabler (på ca. 12 meter hver) til projektoren går via kabelskinne op ad væggen og op over loftet, så det er ikke muligt.
Jeg havde før sat det ene HDMI kabel direkte til Ps3, og det har fungeret fint i over et år. Grunden til at købe splitteren var for at kunne se lidt BD på TV uden at skulle skifte kabel hele tiden.
Du mener bare bytte rundt på de to udgange i splitter? Det har jeg ikke prøvet endnu.
|
||
![]() |
||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
|
Ja, det kunne måske være den ene udgang der ikke virker, derfor prøv at bytte dem om. Hvis det stadig er det samme, vil jeg skyde på det er kablets længde det er galt med. Selvom der er forstærker i splitteren, kan der sikkert nok ske et eller andet, hvor den alligevel ikke er lige så "kraftig" som udgangen på en PS3.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5340 |
![]() |
|
Som Cyberguyen skriver er splittere forskellig, så det er tildels baseret på gæt
![]() Den billige 180,-Kr kineser HDMI splitter jeg har, kræver samme opløsning på de to skærme. Og vel egentlig meget naturligt, da der ikke er noget op/ned skalering til anden opløsning heri.
Har dog ikke prøvet hvad der sker hvis, det kun er den ene skærm der er tændt. Måske den så kan vælge anden opløsning, men det er ikke aktuelt for mit setup.
Så hvordan med din projektor og TV, klarer de samme opløsning, og er begge tændt når problemet er der?
Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Mit TV kan tage 1920 x 1080 men projektoren kan max. tage 1080i. Jeg har sat Ps3, DVD afspiller, og HD DVD afspiller til at outputte 720p.
Godt spørgsmål ang. begge displays tændt på en gang. Jeg har ind til videre kun prøvet med TV og projektor tændt på sammen tid. Grunden til det er at jeg byttede rundt på en masse kabler og ville være sikker på der var signal igennem begge steder.
Det burde vel være muligt med signal på begge displays samtidigt (selv om jeg ikke har brug for det).
Produktbeskrivelse.
Aktiv højkvalitets 1.3b HDMI forstærker/Splitter fra Lindy - Boksen kan uden tab dele signalet fra f.eks en DVD afspiller op til to skærme, så det samme billede vil blive vist på begge skærme. Der står godt nok ikke at det er samtidigt...
Men jeg skal da have prøvet at slukke for TV'et og se om det bliver bedre. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
|
Selvfølgeligt er det samtidigt! "Så det samme billede vil blive vist på begge skærme" Man kan jo ikke vise det samme billede på begge skærme, hvis det kræver at den ene er slukket. Det er altid lidt tricky med nogle af de splittere... Er der en reset knap på bagsiden? Prøv at sætte den laveste fællesnævner (projektor 1080i) på udgang 1 og tænd for projektor og herefter splitterboksen. Sæt herefter højeste fællesnævner til udgang 2 og se om det virker. Prøv herefter at slukke og tænde for udstyret og se om den ikke husker det. Min semi billige splitter har hukommelse for de to udgange, så det drillede lidt i starten, men når det hele er sat til, så kører det bare selvom man slukker og tænder for strømmen til boksen. Har min splitter boks sat til en spareskinne, så der kun er strøm på når min av reciever er tændt. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |