|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Caulnian ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 113 |
![]() Sendt: 27-Januar-2010 kl. 18:50 |
Jeg har bygget en HTPC af et Zotac ION-bundkort, smidt windows 7 på den sammen med XBMC, og det hele kører usandsynligt godt!
Der er dog nogle små finurligheder, jeg skal have løst... Den største af disse er, at jeg ikke har nogen lyd, hvis jeg slukker TV´et eller skifter kanal, mens HTPC´en er tændt. Den siger simpelthen, at der ikke er tilsluttet nogle lydenheder. Alt er i skønneste orden igen, hvis jeg logger af og på igen, så jeg tænkte, at det måske var et driver-issue. Jeg kører dog med nyeste driver fra Nvidia, og det er til det rigtige styresystem - stadig no luck! Jeg har prøvet de forskellige HDMI-porte på mit fjernsyn med samme resultat til følge. Så snart jeg enten skifter kanal eller slukker TV´et, så er der ingen lyd fra min HTPC når jeg skifter tilbage igen, og jeg er nødt til at relogge eller reboote. Kan det have noget med kvaliteten af HDMI-kablet at gøre? Jeg vil gerne indrømme, at det ikke er det dyreste jeg har købt, men omvendt vil jeg heller ikke kaste 500-1000 kr. efter et bedre, hvis det alligevel ikke har indflydelse på mit problem :) Mit TV er et http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=42PFP5332/10&slg=da&scy=DK Redigeret af Caulnian - 27-Januar-2010 kl. 18:51 |
|
![]() |
|
Caulnian ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 113 |
![]() |
Efter lidt intens fejlsøgning har jeg lagt mærke til, at SPDIF-enheden i mit bundkort forbliver aktiv, når HDMI-driveren slår fra efter kanalskift eller sluk-tv.
Er det muligt at få lyd fra min HTPC til mit TV igennem SPDIF? Det kunne måske løse dette problem... Men jeg kan ikke lige gennemskue hvilken indgang der i så fald skal bruges på fjernsynet. Redigeret af Caulnian - 27-Januar-2010 kl. 19:23 |
|
![]() |
|
![]() |
LØST:
ION har åbenbart problemer med Philips-fjernsyn og lyd igennem HDMI. Min løsning var at bruge de drivere, der ligger på ASrock´s hjemmeside. Nu virker lyden over HDMI perfekt. Jeg har ikke lige driverversionen ved hånden, men hvis nogle skulle læse dette og være i samme båd som jeg var, så skriv her, så skal jeg med glæde grave den frem. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |