|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
duppe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() Sendt: 01-Februar-2008 kl. 13:14 |
Hej er ved at blive småsindssyg - har lige skiftet tv (til sony) fra panasonic - og skal derfor gå fra component til hdmi på mediacenteret. Har radeon 2400 og en adaptor til hdmi stikket. Jeg synes jeg har prøvet at pille ved alt inde i catalyst - virkelig alt - en den vil ikke hoppe over på hdmi udgangen - er der nogen der har den gyldne løsning. (har opdateret alle drivere+ har aktiveret hdmi på tvét 40w3000) |
|
![]() |
|
duppe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() |
ingen gode ideer virker mediacentre bare som standard med hdmi? |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Har du prøvet at slå den til component-ingangen på Sony tv'et? Det kan være du skal ind og fortælle grafikkortet at den skal bruge DVI-udgangen som standardudgang.
Hvis grafikkortet er sat til at bruge den anden udgang som standard nu, kan det nemlig være du skal slå det til gennem component først. Når den så er kommet ind i windows, går du ind under opsætningen af kortet, og sætter DVI til standard i stedet for og trykker ok. Muligvis ryger billedet herefter, men det skal du ikke blive bange for. Du tager bare component kablerne ud af både tv og computer, og tilslutter DVI/HDMI og vælger derefter den rigtige AV kanal på tv'et. Så skulle der komme et billed igen. Når der så er billede stiller du opløsningen til 1920*1080 som er skærmens opløsning. På tv'et vælger du menu->indstillinger->skærmstyring->skærmformat og vælger fuld pixel. Der efter går du ind i opsætningen i catalyst control center og justerer på under/overscan baren til billedet fylder hele skærmen. Så har du nemlig 1:1 pixelmaping :) Ved ikke med W3000, men jeg har selv en D3500, og derpå anbefales det at man bruger HDMI2 til pc tilslutning, så undersøg lige det i manualen til din. Skriv igen hvis der er andet, eller at det ikke hjælper en skid. Overvej evt. også om component ikke også kan bruges. Det kan stadig give et pænt resultat. Selvom HDMI i teorien skulle være bedre, så er det ikke sikkert at man kan se forskel. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej tusind tak nagash - men jeg er ved at blive total og aldeles sindssyg - jeg kan ikke finde nogen steder i catalyst center hvor jeg kan flytte signalet over til dvi udgangen - hver gang jeg piller kommer skærmen op med 1) sort - og skal genstarte eller 2) jeg får det forkerte del af en delt skærmbillede (den hvor jeg ikke kan vælge start, højreklikker jeg og går i catalyst, åbner den i det andet vindue = fejlsikret) jeg har nu danmarks rekorden i genstart. Ved du hvad jeg skal pille i i catalyst (ps. har ikke på noget tidspunkt haft et billede på hdmi - der er 3 hdmi, har prøvet med både hdmi 5, 6 og 8, som er mulige) -alt modtages med kyshånd, inden mediacenteret kan købes for ca 5 kr |
|
![]() |
|
![]() |
har også prøvet at fjerne alle drivere og reinstallere alt mht. grafikkortet
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Under Catalyst Control Center er der et punkt der hedder Display Manager. Der skal du have sat dvi-udgangen til standard. Men kan godt være du skal have slået noget til på begge udgange for at kunne gøre det. Men når Sony W3000 på DVI er valgt som standard, så skulle det gerne forbliver der fremover. Og undgå at sige at skrivebordet skal udvides til skærm nr 2, for så er det at skrivebordet er delt op som du siger.
|
|
![]() |
|
![]() |
tusind tak for sit svar - konen har sat sig på tvét hele aftenen så jeg prøver imorgen
|
|
![]() |
|
![]() |
Jamen velbkomme da. Håber det virker, ellers skal jeg nok prøve igen. Kan selvfølgelig også henvise til ati.com/forum for der er ingen tvivl om at det er en dum fejl40 som man bare har stiret sig blind på. Og det var ikke en fornærmelse.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |