recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med HD-video på WD TV Live G3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med HD-video på WD TV Live G3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
martin_skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med HD-video på WD TV Live G3
    Sendt: 04-April-2014 kl. 20:19
Jeg har i dag købt WD TV Live (3. generation). Jeg skal bruge den til Netflix og afspilning af videoer fra ekstern harddisk. Jeg vil ikke bruge den til netværksstreaming - kun ekstern harddisk.

Men den afspiller ikke HD-video fra min eksterne harddisk flydende. Eller, jo, de første par sekunder gør den. Men derefter hakker/lagger videoen og det irriterer mig helt vildt! Det gælder både HD-video i 720 og 1080.

Er der andre der har samme kedelige erfaring?
En løsning vil jeg blive MEGET glad for!

Lidt mere info:
SD-video fungerer fint.
Har hentet den seneste firmware til WD TV Live
Der ligger en masse andet end videofiler på den eksterne harddisk.

På forhånd tak for svar Smile

Edit (20:50): Jeg har nu også prøvet fra en USB-enhed hvor der kun ligger en par videofiler. Samme problem med lagging...

Redigeret af martin_skov - 04-April-2014 kl. 20:50
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 23:38
den skulle meget gerne tage hvad du har med mindre der er tale om VC-1 koderede filer (kan ikke huske om den har hardwaredekodning for VC-1 som er MS udgave af mpeg4.
Hvad er det helt specifikt for noget video? hvad er det encodet med og hvad er det for noget lyd? (ofte er det faktisk manglende understøttelse af lydformater som gør tingene hakker fordi den forsøger at lave en live transcoding til noget de kan forstå, og har ikke kræfter nok til at gøre det så det afspiller flydende, og dermed må halte med sync.)
Til top
martin_skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Sønderborg
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 09:30
Tak for svar.

Lyden er Dolby Digital og AAC.

SD-video hakker desværre også alligevel. Den ryger retur til butikken.

Video fra Netflix afspilles heller ikke flydende.

Redigeret af martin_skov - 05-April-2014 kl. 09:43
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu