recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med horisontale kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med horisontale kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
toppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-November-2006
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med horisontale kanaler
    Sendt: 23-September-2010 kl. 21:40
Hej

Jeg har en dreambox dm 800 hd, og ser parabol på 1 w og 5 e.

Jeg har dog fundet ud af, at jeg mangler ca. halvdelen af alle mine kanaler, helt præcist dem der er på de horisontale frekvenser (Kanal 4, Zulu mv.).

Jeg har en 100 cm stor triax parabol, og jeg vil mene LNB'erne mv. er indstillet korrekt.

Hvis jeg medtager min box ud til selve parabolen sammen med en tv skærm, så kan jeg tune alle kanalerne, men mit problem er nok at parabolen står ca. 60-70 m væk fra min boks inde i huset, og signalet skal således igennem et ca. 60 m langt alm. antenne kabel (dog relativt nyt).

Jeg har lige monteret en satforstærker (som ikke rigtig har givet nogen forskel), samt udskiftet Diseqc'en til en der skulle være god for en dreambox (fra Koscom).

Min mistanke går på, at når der skal tunes horisontale kanaler, så skal der jo sendes 18v (mod 13v ved vertikale kanaler), og jeg tror spænding går tabt i det lange kabeltræk, hvilket medføre at mine 2 LNB'er ikke skifter.

Jeg har skiftet lidt rundt bladt de LNB'er jeg har liggende (både nogle næste nye og lidt ældre LNB'er), men det giver samme resultat både på 1w og 5e.

Er der nogen der har lidt hjælp Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu