recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - problemer med køb af PS3 i USA  ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketproblemer med køb af PS3 i USA ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Derudover er der netop problemer med at bruge PAL spil på en US PS3 hvis man kører med et composite signal.

Hvilke problemer skulle det være? Det burde da være 'NTSC' spil på en 'PAL' PS3 der burde give problemer med farverne på visse inkompatible tv herhjemme. Der er ikke nogen videre grund til at spil herovrefra skulle give problemer på en PS3 købt i USA.
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 13:44

Ok så prøver jeg engang til

Det kabel der følger med til en PS3 købt i EU er et composite kabel med tilhørende scart adaptor. Man kan med stor fordel bruge et andet kabel, HDMI, eller Component, hvilket er meget bedre. Men det kræver at man har en skærm der har input til disse signal typer.

PS3 spil er ikke regions låst. DVS at man kan købe spil alle vegne fra og afspille dem på en PS3 lige meget hvor maskinen er købt. Man skal dog være opmærksom på følgende.....

EN PS3 købt i USA udsender video signalet i NTSC. En EU PS3 udsender signalet i PAL.

Når man bruger et HDMI kabel, er der ikke noget der hedder PAL / NTSC. derfor er der ikke noget at bekymre sig om her.

Bruger man derimod et Composite signal, så vil en PS3 købt i US udsende video signalet i NTSC. Hvis man så køber et spil der i EU der er kodet til at udsende signalet i PAL. så kan man få problemer. Du kan læse her hvilke spil der er inkombatible, og eventuelt hvordan du i nogle spil kan omgå problemet.

http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?bo ard.id=ps3&thread.id=1347414&view=by_date_ascending& amp;page=1

Nogle spiludviklere låser online delen i deres spil så man kun kan spille online mod andre brugere der har den samme version som en selv. Så hvis Quasimodo køber sig nogle spil mens han er i USA, når han så kommer hjem og vil spille online mod sine venner, kan han godt risikere at han ikke kan spille mod dem hvis de har købt deres version af spillet i EU.

Derudover skal man også være opmærksom på at, hvis man køber et spil fra US. Så på et tidspunkt hvis der skulle komme en udvidelse til spillet, så skal man købe udvidelsen fra US også, ellers hvirker det ikke.

Summa sumarum.

Quasimodo kan roligt købe sig en PS3 i USA hvis han har et HD tv. Hvis han har et SD TV som kun kan modtage composite signalet, så uanset hvor mange Adaptor og andre kabel typer han ellers kan købe som tilbehør så er et SD TV og en NTSC PS3 en dårlig kombination.

Han kan roligt købe spil i USA, dog skal han huske at undersøge om spillets online del er regions låst, hvis han vil spille mod folk der har købt deres spil i EU når han kommer hjem. Og så skal han huske at købe evt. fremtidige udvidelser til hans spil fra US også.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 14:17
Har man et SD TV der kun kan modtage composite-signaler burde man nok overveje at købe et nyt tv først 
Til top
rockrokok Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 15:26
Kan det venligst blive bekræftet, at der ikke er nogen som helst problemer
med at sætte sin amerikanske PS3 til dansk strøm, uden at den brænder
sammen?

Jeg sidder her på min sidste feriesøndag og vil så gerne i gang med at spille,
så jeg håber på et hurtigt svar :)!

Tak på forhånd.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 16:00
Det har jeg faktisk skrevet tidligere  Man kan sagtens sætte en amerikansk eller japansk PS3 til dansk strøm uden at den brænder sammen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu