recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med LG B1 og Apple TV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med LG B1 og Apple TV 4K

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med LG B1 og Apple TV 4K
    Sendt: 26-Marts-2022 kl. 08:40
Hej

Jeg har for måned tilbage, købt et LG B1 65” - dejligt TV.

Men jeg kan simpelthen ikke få mit Apple TV til at fungere.

Billedet blinker meget - mest når tv’et lige er tændt, hvorefter det aftager og bliver fejlfrit efter nogen tid. Lyden er ok, mens billedet er væk.

Det første jeg gjorde, var ar købe et dyrt 4K hdr kabel med masser af gode anmeldelser,  men det gjorde ingen forskel. Derudover jeg prøvet med diverse billede indstillinger på Apple TV, men lige lidt hjælper det. Pt kører jeg 4K hdr 4:2:2 og match indhold område og billedfrekvens. 

En anden ting der driller er lydstyrken - man kan ikke skrue op med Apple fjernbetjeningen. Tv’et registrerer man forsøger - grafik vises på skærmen, som op der skrues op, men intet sker der.

Alt i alt en lidt øv oplevelse, jeg ikke havde med mit gamle Sony TV.

Løsningsforslag? Efter lidt Google gymnastik, kan man erfare at problemet ikke er ukendt, men syntes ikke lige jeg har fundet løsningen…Cry

Inputs modtages med kyshånd
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2022 kl. 22:49
Tænker at det måske er et hardware problem med tv'et eller Apple boksen.  Jeg har næsten samme setup (et G1 med Apple TV 4K) og jeg har aldrig oplevet problemer.  Umiddelbart er mit gæt, pga. det blinkende tv, at det er LG tv'et der er noget galt med.

Hvis du fik sendt tv'et, så kan det nemt have fået et eller flere kraftige slag undervejs; jeg har selv oplevet at modtage et totalsmadret tv med posten.

Har du prøvet at køre med tv'et uden Apple boksen i et par dage (ved godt at dette kan være træls), blot for at finde ud af om en af enhederne fejler?  Også at flytte Apple TV boksen over på en anden HDMI port, også selvom det ikke burde ændre noget.

Mht. lydstyrken, så kan det være, at du har fået valgt den forkerte udgangsenhed således at der skrues op og ned på en anden lydudgang end den du faktisk lytter til.  Kan ikke huske detaljerne, men mener at jeg oplevede dette med et par hovedtelefoner på et tidspunkt fordi jeg havde haft dem tilkoblet via bluetooth til Apple TV 4K boksen.

Ikke den store hjælp jeg kunne tilbyde, men jeg håber, at det får lokket andre med mere viden frem :-)
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 06:56
Hej


Jeg har selv afhentet tv’et og emballagen var 100% intakt.

Hvis jeg kører 1080p stopper det med at blinke. Det er ligesom tv’et skifter mellem mellem hdr og ikke hdr, når jeg vælger 4K hdr opløsning.

Jeg anvender normalt ikke Apple tv’et fordi det driller, og så er der ingen problemer whatsoever - dvb-c og diverse streaming.

Det mest underlige er, at blinkeriet stopper efter nogen tid.

I forhold til betjening af lyd, så plejer sådan nogle jo bare at fungere via hdmi-cec og de store vanskeligheder.
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 07:10
Umiddelbart vil jeg sige, at hvis systemet virker i Full HD (1080p), så tyder det altså på, at det er kablet der er for ringe eller for langt (nok det sidste) - også selvom du siger, at det er et meget anbefalet kabel.  Tror så ikke at der er problemer med hverken TV eller Apple boks.

Hos AV Cables skriver de f. eks.: "0.5 meter til 10 meter understøtter op til 2160p.  15-20 meter understøtter op til 1080P.", hvilket foreslår at du kører med et for langt kabel.  Du kunne evt. prøve med sådan et her:

    https://www.av-cables.dk/hdmi-4k-kabel/hdmi-kabel-1-5-m.html  (kr. 39 plus kr. 20 i porto)

Har du prøvet "Kontroller HDMI-forbindelse" i Apple TV 4K's "Video og lyd" menu?  Hos mig kører den helt igennem og jeg hører "Høj RGB" tilstand.  Den finder måske et problem med dit kabel.

For resten, Thomas fra TV Kalibrering anbefaler at man sætter Apple TV'et til 4K SDR, fordi der faktisk ikke er nogen grund til, at køre det i HDR tilstand når blot man, som du også har gjort, husker, at matche indhold og frekvens.
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 07:20
Jeg bruger indstillingen fra denne YouTube video. 40 sekunder inde. 
Som omtalt ovenfor 4K SDR.

Yamaha - McIntosh - Emotiva - SVS Micro - JBL L100 Classic Black Edition - JBL HDI 1600
SVS Ultra Evolution Center -Arendal 1961 Height - Matrix Audio Element i2 Streamer
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 08:47
Hej

Jeg prøver lige med SDR Smile

Kablet jeg anvender er 1 meter
Ultra HDTV 8 K HDMI Cable - 48 Gbps, 4 K @ 120 Hz / 8 K @ 60 Hz, Dynamic HDR-10+, eARC, Variable Refresh Rate (VRR), Dolby Vision https://www.amazon.de/dp/B07TRCDWQJ/ref=cm_sw_r_cp_api_i_3QGHCERS9265JA8PST4A?_encoding=UTF8&psc=1

Og det er samme resultat med andre kabler jeg har liggende


Redigeret af Plex - 27-Marts-2022 kl. 08:47
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 09:41
Jeg har testet med 4K SDR 50Hz, og problemet er desværre stadig tilstede - dog ikke så voldsomt, som før... 

Hrmm må prøve med en anden HDMI port Ermm
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 10:03
Så er jeg kommet problemet et skridt nærmere…

HDMI 3 og 4 har problemer - det er de 2 HDMI porte med HDR understøttelse.

HDMI 1 har ikke problemet Smile, men understøtter ikke HDR på en LG B1.

Er det korrekt forstået, at jeg ikke behøver en HDR port til Apple TV, eftersom det er anbefalet at køre SDR?

Tak for de mange gode råd
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 10:08
Nej, du har brug for en HDR port til Apple TV 4K da idéen med det er, at boksen selv vælger HDR/SDR, alt efter hvilket materiale du giver den.  Streamer du f. eks. 4K/HDR fra HBO Max eller lignende, så skifter Apple TV'et automatisk til den tilstand.  Omvendt, ser du en gammel 720p SDR film, så skifter Apple TV'et til SDR tilstand.

Alternativt kan du prøve at sætte Apple TV 4K op til at køre SDR og IKKE skifte tilstand automatisk.  Har ikke selv prøvet det, men måske det vil hjælpe dig, om end du så mister HDR på Apple boksen.

Har du egentligt husket at opdatere firmware i tv'et?  Det kan jo være, at det er et problem i LG tv'et som er blevet rettet.

Selv tror jeg nu mest på, at det er et kabelproblem :-)
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 10:12
Nej, jeg tror ikke at det er et kabelproblem, havde lige overset dit indlæg om dit kabel :-)  Det ser fint ud og burde virke.  Måske du skal kontakte LG og høre dem ad, det kan jo være et eller andet du har fået sat forkert op i selve TV'et.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af archfrog archfrog skrev:

Nej, du har brug for en HDR port til Apple TV 4K da idéen med det er, at boksen selv vælger HDR/SDR, alt efter hvilket materiale du giver den.  Streamer du f. eks. 4K/HDR fra HBO Max eller lignende, så skifter Apple TV'et automatisk til den tilstand.  Omvendt, ser du en gammel 720p SDR film, så skifter Apple TV'et til SDR tilstand.

Alternativt kan du prøve at sætte Apple TV 4K op til at køre SDR og IKKE skifte tilstand automatisk.  Har ikke selv prøvet det, men måske det vil hjælpe dig, om end du så mister HDR på Apple boksen.

Har du egentligt husket at opdatere firmware i tv'et?  Det kan jo være, at det er et problem i LG tv'et som er blevet rettet.

Selv tror jeg nu mest på, at det er et kabelproblem :-)

Jeg kan godt se, at det ødelægger ideen med HDR, hvis ikke jeg anvender en kompatibel HDMI port. Der er jo en verden til forskel, hvis man afspiller noget HDR materiale.

TV bliver jævnligt opdateret.

Jeg må prøve at kontakte LG
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 11:14
Har du testet HDMI forbindelsen på Apple TV: Video og lyd —> Kontroller HDMI forbindelse
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu