recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med LG B1 og Apple TV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med LG B1 og Apple TV 4K

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Har du testet HDMI forbindelsen på Apple TV: Video og lyd —> Kontroller HDMI forbindelse

Yes flere gange, og den gennemføres uden fejl
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 16:56
Har du slået HDMI Deep Color til på tv'et?



LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 17:37
Min kammerat har samme opsætning og samme problem som dig - tror jeg løste problemet ved at sætte den i 1080p SDR 50 HZ og Mache billedefrekvens - den skifter selv til 4K dolby vision, HDR når materialet er tilgængeligt, vi testede med diverse apps som TV2 play, HBO max, Netflix og YouTube efterfølgende og det så ud til at virke.
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Har du slået HDMI Deep Color til på tv'et?



Normalt ja, men det hjælper ikke synderligt meget at deaktivere det Confused
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Min kammerat har samme opsætning og samme problem som dig - tror jeg løste problemet ved at sætte den i 1080p SDR 50 HZ og Mache billedefrekvens - den skifter selv til 4K dolby vision, HDR når materialet er tilgængeligt, vi testede med diverse apps som TV2 play, HBO max, Netflix og YouTube efterfølgende og det så ud til at virke.

Det syntes at fikse problemet - tak Smile

Men syntes det er vildt underligt, at det skal være sådan
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Har du testet HDMI forbindelsen på Apple TV: Video og lyd —> Kontroller HDMI forbindelse

Yes flere gange, og den gennemføres uden fejl

Jeg må lige korrigere - hvis jeg kører testen, kort tid efter tv’et er tændt - så fejler testen
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Min kammerat har samme opsætning og samme problem som dig - tror jeg løste problemet ved at sætte den i 1080p SDR 50 HZ og Mache billedefrekvens - den skifter selv til 4K dolby vision, HDR når materialet er tilgængeligt, vi testede med diverse apps som TV2 play, HBO max, Netflix og YouTube efterfølgende og det så ud til at virke.

Det syntes at fikse problemet - tak Smile

Men syntes det er vildt underligt, at det skal være sådan

Tror nu ikke at du får 4K materiale hvis Apple TV står til 1080P, prøv f.eks at gå ind i Netflix app'en når Apple TV står til henholdsvis 1080P/4K så ændres indholdsbeskrivelsen også fra 4K til HD. 

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Min kammerat har samme opsætning og samme problem som dig - tror jeg løste problemet ved at sætte den i 1080p SDR 50 HZ og Mache billedefrekvens - den skifter selv til 4K dolby vision, HDR når materialet er tilgængeligt, vi testede med diverse apps som TV2 play, HBO max, Netflix og YouTube efterfølgende og det så ud til at virke.

Det syntes at fikse problemet - tak Smile

Men syntes det er vildt underligt, at det skal være sådan

Tror nu ikke at du får 4K materiale hvis Apple TV står til 1080P, prøv f.eks at gå ind i Netflix app'en når Apple TV står til henholdsvis 1080P/4K så ændres indholdsbeskrivelsen også fra 4K til HD. 

Når match indhold er aktiveret, så skifter den stadig til hhv Dolby vision og HDR, selvom opløsning er sat til 1080p SDR.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 08:48
Trådstarter: Jeg er ikke sikker efter at have læst dine indlæg, men du en soundbar / receiver imellem Apple TV 4K og LG B1? Det du oplever lyder som en signalfejl. I øvrigt burde alle fire HDMI-porte i LG B1 klare HDR uden problemer. Begrænsningen ligger i, at to af portene ikke tager imod 4K 120Hz – ikke relevant ift. Apple TV 4K.

PS: Hvis man opsætter Apple TV 4K til 1080p, så får man ikke 4K-opløsning når indholdet findes i det. Man kan stadig får HDR10 og Dolby Vision, ja.


Redigeret af Rasmus Larsen - 28-Marts-2022 kl. 08:52
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 13:58
Jeg havde selv nøjagtigt de samme problemer med mit setup (Sony tv og apple boks). Ifølge mange tråde jeg fandt, er Apple boksen meget kræsen hvad angår HDMI kabler. Så jeg købte og prøvede en del forskellige af, men i sidste ende var det kun Belkin UltraHD 4K, eller sådan noget, der sælges fra Apples egen hjemmeside, som virkede. Det koster så også omkring 250-300,-  
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Trådstarter: Jeg er ikke sikker efter at have læst dine indlæg, men du en soundbar / receiver imellem Apple TV 4K og LG B1? Det du oplever lyder som en signalfejl. I øvrigt burde alle fire HDMI-porte i LG B1 klare HDR uden problemer. Begrænsningen ligger i, at to af portene ikke tager imod 4K 120Hz – ikke relevant ift. Apple TV 4K.

PS: Hvis man opsætter Apple TV 4K til 1080p, så får man ikke 4K-opløsning når indholdet findes i det. Man kan stadig får HDR10 og Dolby Vision, ja.

Hej Rasmus

Tak for inputs og belæringen Wink

Jeg har ingen Soundbar eller andet koblet imellem TV og Apple TV - heller ingen andre enheder tilsluttet tv’et med HDMI.

Jeg må hellere købe Apples anbefalede belkin kabel og se om det ændrer noget…
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Nilloviz Nilloviz skrev:

Jeg havde selv nøjagtigt de samme problemer med mit setup (Sony tv og apple boks). Ifølge mange tråde jeg fandt, er Apple boksen meget kræsen hvad angår HDMI kabler. Så jeg købte og prøvede en del forskellige af, men i sidste ende var det kun Belkin UltraHD 4K, eller sådan noget, der sælges fra Apples egen hjemmeside, som virkede. Det koster så også omkring 250-300,-  

Tak for tips Smile

Jeg vil prøve Belkin kablet, som jeg også overvejede da jeg købte det andet kabel fra Amazon
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu