|
Problemer med lyd på Smart TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
dennism ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2008 Status: Offline Point: 234 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Januar-2015 kl. 12:52 |
Jeg har et Samsung H7005 TV som er koblet på en Denon AVR-X1100W receiver. De er forbundet med et Supra High-end HDMI 1.3 kabel.
Når jeg ser kabel TV på fjernsynet virker lyden rigtig fint og jeg kan bl.a. skifte mellem Dolby og DTS Neo på receiveren. Ser jeg f.eks. film via Netflix på mit Apple TV som også er forbundet til receiveren via HDMI, så har jeg de samme muligheder. Jeg har dog observeret, at når jeg f.eks. bruger Netflix app'en på TV'et (Smart TV app), så virker lyden dårligere og samtidig synes jeg, at den nogle gange kommer nogle små skrat lyde. Hvad kan der være galt? Umiddelbart tænker jeg at forbindelse mellem TV og receiver er som den skal være, når kabel TV virker fint. Ser jeg f.eks. en film fra kabel TV med 5.1 lyd, så synes jeg lyden er som den skal være. Der er i hvert fald ikke de samme problemer, som jeg observerer på Netflix app i Smart TV. Jeg har også afprøvet YouTube på Smart TV og der er der de samme problemer. På TV har jeg følgende lyd indstillinger: Lydformat:
Dolby Digital-komp
Jeg ved ikke så meget om lyd, men tænker at det må være korrekt at vælge PCM, så det er forstærkeren der skal decode lyden -- eller tager jeg fejl? Hvad indstilling med Dolby Digital-komp betyder ved jeg ikke, men uanset hvad, så gør det ikke nogen forskel hvad jeg vælger. På forhånd tak for hjælpen!
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du er ikke den første der har problemer med 5.1 fra Netflix på Samsung TV, om det har noget at gøre med Dolby+ eller andet vides ikke, kun at det ikke virker. Underligt nok virker det via deres Recordere. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
dennism ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2008 Status: Offline Point: 234 |
Mange tak for dit svar. Ved du, om det kun er Netflix der er problemet for andre? Jeg oplever det samme på andre apps på Smart TV, som f.eks. YouTube, Plex osv.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Netflix og de problemer der er med Samsung er fremme her på forumet, kender ikke til noget vedrørende YouTube, bruger der heller ikke meget direkte fra TVet, streamer det til TVet fra Tablet i stedet for vis den funktion der er i Appen. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde andre med samme problem. Har du nogle links?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |