|
Problemer med lyd |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
MrVolbeater ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2009 Status: Offline Point: 125 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har prøvet at have en front til at spille center nu, det lød bedre. Satte så center til at spille center igen (med kablet fra fronten) så det lød fint (dog anderledes pga de forskellige højtalere) ville så udelukke at det var kablet der var problemet. Satte det oprindelige kabel tilbage i center og front, og nu lyder det igen ganske fint.
Altså nu forstår jeg slet ingenting ![]() ![]() |
|
![]() |
|
MrVolbeater ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2009 Status: Offline Point: 125 |
Kan problemet ligge i at det er forskellige højtalere? At centeren er en Pro-audio image 22 (impedance 8ohm) og front højtalerne ligner noget hjemmebyg med Phillips og wifa elementer (fra 70'erne eller 80'erne)?
Kan det være den kombination der gør at (hvis der ikke er skruet ekstra op for center) talen, til tider, kan virke mudret? |
|
![]() |
|
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
Yes brug et god kabel til Fronter og Center... billigt/tyndt til surround HT'ere.
At du har forskellige HT'ere mærker / typer burde ikke betyde noget hvis din receiver har indbygget DSP og kan tilpasse dem efter måling med mic. så de lyder "ens"! Men jeg synes også altid selv at Center lyden er for lav i DD dvs. dolby digital og skruer altid op for den... måske har du det samme problem |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
DSP er jo netop ikke muligt uden mic. Med den combi af højttalere tror jeg det blir svært. Har du prøvet bare at skrue op for center?
|
|
![]() |
|
Ja det med at måle med mic virker så ikke længere på min receiver - den bliver ved med at melde fejl (om at højtalerne er udenfor området) før hvor det har lydt fint, har det netop været sat op med mic.
At skrue op for center hjælper da, men men synes bare ikke at det er den helt perfekte løsning. Men når det med at måle med mic ( funktionen som er i receiveren) ikke virker - så ville det nok hellere ikke blive bedre med f.eks et 5.1 sæt jeg er blevet tilbudt (2 atk mksound k7 som front og 3 stk k5 til surround og center og en kx-10 sub) hvis de så ikke bliver matchet rigtig med målemic |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19566 |
Spørgsmålet er jo netop om din måling virker, men at du har et problem i dit setup?
Klaus |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Problemet opstod efter du flyttede sammen med kæresten.
Når du bytter om på kabler og højttalere forsvinder det. For mig lyder det som en løs forbindelse. Typisk der hvor terminalen er loddet på print i forstærker. Muligvis i højttaler. |
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Evt. Nulstil reciever til fabriksindstillinger.
|
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Det kan være rumkorrektionen kommer efter det så. Jeg målte helt i hegnet efter en opdatering, men en nulstilling og komplet firmware opdatering gjorde bod på problemet.
|
|
![]() |
|
Efter lidt søgning på Google om hvordan man overhovedet nulstiller min receiver blev det afprøvet, og nu har den gennemført auto-kaliberingen helt efter planen. Så nu må jeg lige secam det har hjulpet i aften. Har ikke lige tid til at se en film nu, der er jo et job der skal passes 😊 Men hvis det har løst problemet så mange tak for hjælpen.
Vender tilbage i aften |
|
![]() |
|
Og rigtig nok problemet er hermed løst. Mange tak for hjælpen 😄😄
Har derfor valgt at investere i det tidligere nævnte km Sound sæt 😄😄 Men nu overvejer jeg om der er noget at hente i at købe en brugt surround-receiver til omkring 1,5k i forhold til min nuværende Sony str-dh500? Tænker at man kan få en Denon 1610 til 1k og en Denon 1912 for cirka 1500kr. Har læst og set lidt om 1912'eren og synes den virker mere avanceret og med flere muligheder end min - men om den så også er bedre ved jeg ikke |
|
![]() |
|
Det var var lige godt ..... ;-)
Vil mene at MK højttalere fortjener bedre. Har du en effekt til dem, el. Kun din receiver? I tilfældet af kun receiver, ville jeg ofre penge på en effekt, måske kun til fronter, om ikke andet. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |