Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
anielsen83
Junior bruger
Oprettet: 31-Juli-2009
Status: Offline
Point: 31
|
Emne: Problemer med lyden på blu ray Sendt: 06-August-2009 kl. 21:53 |
Jeg har lige fået en ny blu ray afspiller som jeg har sat til mit tv med et godt hdmi kabel. Billedet er fantastisk, men der er en ting der undrer mig. Hvis jeg kører lyden gennem tv'et så er der forsinkelser, lyden kommer et halv sekund efter billedet. Men tager jeg derimod lyden over anlægget så passer det perfekt. Resultatet er et irriterende ekko hvis jeg både har lyden tændt på tv'et og over anlægget.
Som sådan kan jeg godt leve med det, men fejlen irriterer mig alligevel og der er en del upraktiske ting ved det. Fx gider kæresten ikke tænde for anlægget når hun sætter en dvd på - det ville med andre ord være rart hvis lyden ikke var ude af sync, selvom den kun går gennem tv'et. Hvad kan dette skyldes - ligger fejlen i hdmi-kablet, i tv'et eller i afspilleren?
Håber nogen kan hjælpe mig med at opklare dette.
|
 |
hubba
Bruger
Oprettet: 25-April-2009
Sted: Denmark
Point: 62
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 15:41 |
Det nemme ville jo være bare kører det over anlægget når det fungere fint.
Problemet ligger måske i indstilling af lip sync som dit fjernsyn ikke kan klare men det kan anlægget.
Det kan også være hvis du både linker til anlæg og fjernsyn så kører de jo begge lyd ud derfor ekko.
Prøv at gå din opsætning igennem vil være mit råd
|
lg 60 pk550n, marantz bluray 7003, marantz sr6003, samsung yousee hdd boks, monitor audio silver rs6, monitor audio silver rslcr,monitor audio silver rxsf, monitor audio rsw12
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 20:33 |
anielsen83 skrev:
Fx gider kæresten ikke tænde for anlægget når hun sætter en dvd på [...] Hvad kan dette skyldes |
Sådan er kærester og koner. Betragt det som en feature og ikke en fejl. I vores hjem blev problemet løst med en programmerbar fjernbetjening, som selv tænder receiveren sammen med TV'et og automatisk stiller den om på det rigtige lydinput, når man skifter mellem TV, DVD, Blu-ray, radio osv. Det kan hele familien finde ud af.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 20:38 |
det er da klart der kommer ekko, når lyden både kommer fra hdmi op til tv og måske optisk til anlæg. det er ikke nogen fejl
Du får så ikke HD lyd med optisk, men ved så ikke om dit anlæg har hdmi.
|
 |
anielsen83
Junior bruger
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 21:21 |
Allan: det var en smart løsning!
Xcardman: Grunden til at jeg betragter det som en fejl det er, at når lyden kun går gennem tv'et og anlægget er slukket så er forsinkelsen mellem lyd og billede markant - m.a.o. SKAL vi have lyden gennem anlægget. Som sagt lever vi med det - men jeg undrer mig bare om det er tv'et eller afspilleren der er skyld i problemet. Jeg har prøvet at ændre indstillinger både i afspilleren og i tv'et, men uden held.
Ps. Jeg forbinder lyden til anlægget med phonostik.
Redigeret af anielsen83 - 07-August-2009 kl. 21:23
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 21:43 |
Ok
så må det næsten være et lip sync problem mellem dit tv og afspiller. På den afspiller jeg har kan der indstilles på lyden med nogle ms. det kan du prøve. har dog ingen erfaring med det. min afspiller kører igennem anlæg. kun min pvr er tilsluttet tv. Men har ingen problemer med hdmi.
kører du med et stereo system, siden du bruger phone stik
Redigeret af xcardman - 07-August-2009 kl. 21:44
|
 |
Prospect
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 22:26 |
Allan Olesen skrev:
anielsen83 skrev:
Fx gider kæresten ikke tænde for anlægget når hun sætter en dvd på [...] Hvad kan dette skyldes |
Sådan er kærester og koner. Betragt det som en feature og ikke en fejl.
I vores hjem blev problemet løst med en programmerbar fjernbetjening, som selv tænder receiveren sammen med TV'et og automatisk stiller den om på det rigtige lydinput, når man skifter mellem TV, DVD, Blu-ray, radio osv. Det kan hele familien finde ud af.
|
Hvilken fjernbetjening ?
|
 |
anielsen83
Junior bruger
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 23:32 |
Xcardman: Ja, jeg kører lyden gennem mit stereoanlæg med phono stik. Min blu ray afspiller er LG's nye BD390, som jeg er meget tilfreds med og som kan en hel masse, men det ser ikke ud til at den kan justere lyden "med nogle ms." - det er lidt skuffende..
Nu har jeg opdaget en anden ting. På nogle dvd'er er det lyden gennem tv'et der passer til billederne, på andre er det gennem anlægget. SÅ hver gang jeg sætter en film på skal jeg tjekke mundbevægelserne for at afgøre om lyden skal gennem anlægget eller tv'et - kun en af delene passer! Det er ikke holdbart. Kan jeg gøre noget for at løse dette problem?
Redigeret af anielsen83 - 08-August-2009 kl. 09:45
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 08-August-2009 kl. 11:29 |
Ja ved at sende det hele gennem anlægget. Og så justere "delay" lip-sync. her.
|
 |
anielsen83
Junior bruger
|
Sendt: 08-August-2009 kl. 12:30 |
Det kan godt være at jeg er teknisk ubegavet - men jeg kan simpelt hen ikke finde en sådan delay lip-sync-funktion på min w5500. Kan det passe at der ikke er en?
|
 |
hubba
Bruger
Oprettet: 25-April-2009
Point: 62
|
Sendt: 08-August-2009 kl. 12:39 |
Programmerbar fjernbetjening kan være for fx logitech har man versioner fra harmony one (test vinder) i den billige ende 1200 kr til harmony 1001 pris 3000 kr.
Som skrevet i starten kør det hele gennem anlægget også køb fjernbetjening nemt at sætte op gøres over nettet og logitech har superb service hvis du kører lidt galt på vejen.
God jagt
|
lg 60 pk550n, marantz bluray 7003, marantz sr6003, samsung yousee hdd boks, monitor audio silver rs6, monitor audio silver rslcr,monitor audio silver rxsf, monitor audio rsw12
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 08-August-2009 kl. 14:02 |
- - -
Redigeret af Brixen - 20-September-2009 kl. 18:44