|
Problemer med lyden på DVB-T og soundbar :( |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Juni-2013 kl. 10:26 |
Hej Jeg har store problemer med en soundbar til min mors tv, der
er et lidt ældre Samsung UE32B6050 fladskærmstv. TV signalet kommer via DVB-T (danske kanaler) og ellers fra parabol Jeg har købt en JBL SB100 soundbar med hhv optisk indgang og
analog indgang. Når jeg sætter soundbaren til den optiske udgang på TV
kommer der ingen lyd. Når jeg sætter den til parabol-receiveren virker den
derimod fint. Jeg har en fornemmelse af at det er lydformatet der bliver
sendt over DVB-T der er problemet. HE-AAC mener jeg det hedder. Problemet er nu at der ikke umiddelbart er en analog udgang
på TV’et så jeg håber I måske han hjælpe herinde… Jeg tænker følgende: 1. Der er jo heller ikke scart i et sådan TV men der følger en
underlig lille scartadapter med, der har et hun- scartstik der går i et
specielt stik i TV’et--- Er der nogle herinde der ved om dette scart stik er
fuldt monteret, således at jeg kan købe mig en scart-adapter med lydudgang,
således at jeg kan trække det analoge lydsignal ud den vej. 2. Nyt TV? Kan nyere (Samsung) TV konvertere lyden om til et
format som Soundbaren kan forstå? Eller er der andre Soundbars der kan forstå
HE-AAC? Evt Samsungs egne? 3. Alternativ løsning? På forhånd MANGE tak. MVH Claus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |