recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Mac Mini og Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med Mac Mini og Receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Mac Mini og Receiver
    Sendt: 22-Januar-2010 kl. 06:55
Efter formatering og ny install af snow leopard på min mac mini, har jeg problemer med at få min Harman Kardon forstærker til at "registrere" min mac mini.

Min mac mini er tilsluttet mit TV igennem min Harman Kardon Receiver med HDMI. Før formateringen kørte alt som det skulle, men nu kan jeg ikke få billede frem hvis jeg kører signalet igennem min receiver. Det er ligesom den ikke vil acceptere opløsningen. Mit TV står bare og blinker et par gange hvor efter skærmen bliver sort. Hvis jeg kigger under setup for indgangen på receiveren ser den ikke ud til at modtage noget signal. Hvis jeg kører udenom receiveren og direkte til mit TV er der intet problem.

Jeg har prøvet at skifte kabler uden held. Lige nu bruger jeg en DVI->HDMI adapter fra min mac, men jeg har også prøvet en Mini-displayport->HDMI adapter, men det er samme resultat.

Når jeg tilslutter min mac direkte til skærmen, får jeg væsentlig flere muligheder for at vælge skærmopløsning og jeg kan se den har registreret min skærm. (Den skriver 'Samsung' under skærm i indstillingerne). Da det virkede med min receiver, blev den ligeledes registreret på samme måde - Der stod noget i retning af AVR255 hvis jeg kiggede under skærmindstillinger på min mac.

Hvad pokker kan der være galt?
But did you die?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 21:15
snow leopard håndterer videosignaler på en anden måde end leoparden. Jeg kan ikke huske hvad det er de har lavet, men de har lavet kraftigt om i den del, mener det var hdcp handshake - der var vist nogle sure opstød på et tidspunkt om det. så det kan meget vel være at der kan være noget inkompatibilitet den vej. Er den HDMI 1.4 kompatibel? Eftersom der ikke kommer noget lyd igennem hdmi'en fra maskinen så giver det jo egentlig heller ikke rigtigt nogen som helst mening at ville smide videosignalet gennem din reciever? Så sæt den da direkte på. det sikrer den bedste kompatibilitet.
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 21:41
Jo det giver fint mening. Alt mit udstyr kører den vej igennem, så jeg kun har 1 kabel til skærmen :) Og desuden har det jo kørt... også under Snow leopard
But did you die?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu