|
Problemer med min nye nas |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kimjensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2012 kl. 13:56 |
Hej.
Jeg har købt en netgear readynas duo. Den bruges til backup af foto og til mine cd'er i flac format. Jeg har en Marantz av7005 forforstærker som er på netværket. Problemet er hvis jeg vælger "mediaserver - readynas - music - all music" så ligger musikken i en (kæmpe)stor pærevælling. Jeg kan i marantz'en søge på forbogstav i musiken, men der skriver den blot "unsortet list" og det har den jo ret i. Men hvordan får jeg sorteret listen? Hvis jeg vælger en af de andre: album, artist, folders eller genre så er det i alfabetisk rækkefølge Jeg har en iomega home media network drive og der fungerer det ok. Er der en som kan hjælpe? |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad har du brugt til at lægge musikken ind på NAS'en ? Jeg tænker på, at det lyder som om der er rod i dine metadat.
|
|
![]() |
|
kimjensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
Jeg bruger dBpoweramp til at rippe med og den laver metadata og lagt dem op på iomega'en.
Jeg har så kopieret filerne fra iomega'en til readynas'en. Og som jeg skrev i indlæget så virker sorteringen på iomega'en. Jeg har kigget på metadata og de se normale ud. Som dem på iomagaen. De burde vel også være identiske når de er kopieret fra den ene til den anden. Redigeret af kimjensen - 22-Januar-2012 kl. 17:39 |
|
![]() |
|
Jeg bruger min forstærker til at afspille musikken med.
Men i folders og artist ligger de i alfabetisk rækkefølge. Det vil jeg også gerne have i all music. |
|
![]() |
|
Jeg har mine musik filer liggende alfabetisk i mapper opkaldt efter kunstneren. Filerne hedder [artist] - [title] Eks: Madona - Holiday
De første som jeg rippede hedder godt nok 01 [artist] - [title] osv. Jeg har kigget lidt på en mappe med numre og en uden. I mappen med numre i filnavnet ligger de i nummer rækkefølge og og i mapper uden numre i filnavnet ligger de i alfabetisk rækkefølge. Så løsningen er nok at fjerne alle tal fra filnavnet ![]() Men iomega'en må jo bruge titlen et andet sted fra. For den kan jo godt finde ud af det. Har dog en mappe med forskellige kunstnere og en masse stykker musik. Den er readynas'en godt nok langsom inde i.(på pc'en) nå jeg går ind i mappen kører den grønne stribe (indlæsning) øverst i mappen næsten helt op og går så nærmest i stå. Det går heller ikke specielt stærk på iomaga'en men den bliver da færdig. Redigeret af kimjensen - 24-Januar-2012 kl. 13:20 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |