recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med min (nye-brugte) Onkyo 606
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med min (nye-brugte) Onkyo 606

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kammersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kammersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med min (nye-brugte) Onkyo 606
    Sendt: 07-November-2013 kl. 20:18
Hej Recordere

Jeg skriver, da jeg er ved at blive sindssyg.

Jeg købte en ny(brugt) Onkyo 606 receiver på DBA sidste uge, og den spiller som sådan fint nok (rigtig fint nok) hvis jeg vælger at høre lyd fra AUX-indgangen, eksempelvis jackstick fra min HTC.

Men så snart jeg går over og vil høre lyden fra TV - eller se en film, kommer der kun lyd ud af højre højttaler, når jeg trykker igennem listening mode.
Hvis jeg så går hen og vælger Mono eller Full mono, jamen så kommer der lyd (men mono....) ud af begge højttalere.

Jeg har koblet det hele sådan sammen:

TV til Onkyo - det klassiske røde/hvide analog kabel fra TV'et til "Game/TV IN"
TV til Onkyo - jeg tog sgu også lige mit ledige HDMI 3 til "HDMI Game/TV"

Højttalerne er selvfølgelig bare forbundet til front left/right afhængigt af hvor de står.

PS3 til TV - HDMI (men det har ikke den store indflydelse, tænker jeg..)

Hvad er det jeg gør forkert? Hvorfor vil min Onkyo kun afspille film/TV som stereo på min ene højttaler, eller kun som mono på begge?

Kasper.

Redigeret af Kammersgaard - 07-November-2013 kl. 20:26
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kammersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 20:24
Nej ved I hvad, det trækker jeg sgu lige tilbage - selvom jeg hører musik fra AUX, så er det ikke stereo.

Jeg har netop kørt en stereo test, og lyd der skulle komme fra venstre kom også fra højre.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 20:29
Mon ikke du lige skulle tjekke at alle kabler er monteret korrekt.Wink
Til top
shingon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Maj-2011
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shingon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 20:31
Og ellers er der en hel del indstillinger på selve recieveren, hvis ikke du har manualen kan du finde den her: 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kammersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 20:35
Tak Mufti - men alle kabler er monteret korrekt :)
Der er heldigvis ikke så mange, at det er til at overse.

Der hvor det kunne gå galt var selve højttalerne, men hvis der kommer lyd ud af både venstre og højre højttaler ved f.eks. AUX brug, er der jo ikke problemer med ledningerne dér.

Jeg går i gang med alle indstillingerne, og følger manualen! Forhåbentlig virker det.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 20:59
Og du er helt sikker på, at kablerne er tilsluttet front right/left?
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kammersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 21:45
Jeg har netop prøvet at bytte om på højttalerne, og nu er det den venstre der spiller.
Så det kunne tyde på, at der var problemer med indgangen (desværre).

Jeg må anvende Zone 2, eller prøve at skifte kabler - eller andet lignende.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 22:13
Det lyder i hvert fald mærkeligt. Har du også for en sikkerheds skyld prøvet at nulstille receiveren til fabriks indstillinger? Kan du teste med en digital indgang? Er du 100% sikker på højttalerne er forbundet korrekt?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kammersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 23:05
db89 - ja, det lyder mærkeligt. Jeg synes også det er mærkeligt!
Nej, jeg har desværre ikke mulighed for at prøve med digital indgang. Jeg overvejer at smutte ned og prøve at få fat i et par optiske kabler i morgen.

Yep, receiveren er nulstillet.
Altså - jeg ved ikke hvad jeg skal sige til, at højttalerne er forbundet korrekt. Følgende er gjort:

L + til Front L + og L - til Front L -
R + til Front R + og R - til Front R -

Det jeg synes er yderst mærkeligt er - at lyden kun virker i den ene højttaler når jeg forsøger at vælge stereo. Men når jeg vælger mono er der lyd i begge højttalere?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 23:09
Først gennemlæs manualen.

Så resetter du "dyret" til fabriksindstillinger.

Så checker du lige højttalerkablerne en gang til (vær opmærksom på at den ene højttaler skal i de to øverste skrueterminaler og den anden skal i de to nederste, på mange andre forstærkere, sidder plus og minus over hinanden, her sidder de ved siden af hinanden).

Kør en autokalibrering af højttalerne - kan du det uden fejl?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kammersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 23:18
Pu ha, jeg må lige se på det her i mogen kan jeg se på det hele.
Jeg vender tilbage og opdaterer jer på dette meget spændende problem!
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kammersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 20:40
Nå - nu har jeg forsøgt mig et par gange, inden jeg tænkte jeg ville skrive igen.

Jeg har pillet alle ledninger fra hinanden, og sikret mig alt er korrekt sat op.
Jeg har læst manualen.

Jeg har kørt kalibrering - her var der lyd i både venstre og højre højttaler under kalibreringen.
Til at starte med kom der lyd med det samme fra venstra højttaler - men fra højre kunne jeg høre (jeg sad tæt på) at den arbejdede på at finde den rigtige volumen. Efter et par forsøg ramte den rigtigt og der kom lyd i samme volumen ud, som fra venstre (dette var ved punkt 1)
Punkt 2 og 3 var meget hurtigere, og her var lyden normal fra start i begge højttalere.

Nu sidder jeg og lytter igen - og der er stadig kun stereolyd i venstre højttaler.
Mono - her er der lyd i begge.
AUX - her er der lyd i begge.

Er der andre muligheder for mig, end at kassere skidtet?

Kasper.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu