recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med min Pioneer CT-S820S båndoptager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med min Pioneer CT-S820S båndoptager

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med min Pioneer CT-S820S båndoptager
    Sendt: 21-Juni-2012 kl. 22:21
Hej!

Nu drejer det sig ikke om CD, SACD, DVD-A eller andet digitalt lydformat, men om en Analog kassettebåndoptager. Embarrassed

Jeg har en af de bedre nyere kassettebåndoptagere fra Pioneer, en CT-S820S, der som modelnavnet antyder har Dolby B, C og S.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare mig, men jeg gør et forsøg.

For nogen tid siden begyndte den at få problemer med lyden, da den bliver lidt forvrænget. Jeg tror det er et eller andet med Dolby systemet der ikke fungerer helt som det skal, men jeg ved det ikke.

Når jeg afspiller Type II og IV bånd, er der ingen problemer overhovedet. Som det ser ud nu, opstår problemet "kun" når jeg afspiller Type I bånd, som de fleste færdigindspillede bånd er optaget på.

Problemet opstår når jeg kører uden Dolby systemet slået til og i Dolby S tilstand. I Dolby S kommer problemet frem alt mellem nogle få sekunder efter start af afspilningen til et minut inde i afspilningen. Uden Dolby kommer problemet lige med det samme. Man kan i højtalerne høre når fejlen opstår, fordi det er et eller andet der kopler fra. Fejlen ses på Vu-meteret som om der er fuld knald på hele vejen op i toppen, og der står viseren fast. Sereo-lyden er helt tosset, duer slet ikke.

I vejledningen til båndoptageren står at dette forekommer når der er skidt på hovederne, men den er blevvet renset af en radiomekanikker, så det er ikke der problemet ligger.

Ingen jeg kender har en afnagnetiseringsenhed til disse båndoptagere, så det har jeg ikke fået prøvet. Tror I at det kan være magnetisme der er  problemet eller noget andet?

Hvis jeg skal have fat i noget afnagnetiserings halløj, ved i så om dette kan bruges. Link: http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=8757&language=en ?

MVH
Palleba
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu