|
Problemer med modtagelse digitalt signal |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Pirart ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2010 Sted: 57 Status: Offline Point: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-April-2012 kl. 17:49 |
Jeg beklager, hvis jeg spørger om noget, som tidligere har været behandlet. Jeg har ledt i denne gruppe, men har ikke kunnet finde en tråd, der hjælper mig.
Jeg tager mit dvb-t signal ned til sommerhuset med en Force kompakt antenne og har en Strong 8410 box. Alt fungerede fint sidste sæson. Nu er jeg tilbage i sommerhuset og selv efter genindlæsning af programmer - justering af antennen - nyt antennekabel - alt hvad jeg har kunnet finde på af fif og tricks, så er det skidt. Nogle gange er signalet 90% og kvaliteten sidst i firserne, andre gange er fejlmeddelelsen "intet signal" eller "tjenesten ikke tilgængelig". Det er især DR-K, DR-HD og Ramasjang, der driller, men også tv2-news og andre programmer. Jeg ved godt at boxen ikke er dvb-t2, men det burde ikke have indflydelse på DR' s free-to-air programmer? Jeg mistænker selvfølgelig signalet, og hvis jeg skal købe en anden antenne, hvad skal jeg så købe; en uhf antenne, en gitterantenne, eller hvad? Jeg sidder 3 km fra en hjælpesender og der er ingen høje bygninger eller træer, der blokerer. mvh
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu ved jeg ikke hvor du har sommerhus.
Jeg har på lolland og har samme problem. Det er noget med en sender fra Kiel der sender på frekvensen ved siden af. Jeg har prøvet med en anden boks som åbentbart var bedre til at skille kanalerne ad. Det hjalp. Så måske skullle du opgradere til T2. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Har du en link til data for denne antenne - er det en elektronisk forstærket antenne? Hvor (kun sådan cirka) har du sommerhus ? Lars ![]() |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
Pirart ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2010 Sted: 57 Status: Offline Point: 29 |
Tak for svarene.
Det er Sæby i Vendsyssel. Det var en dårlig beskrivelse af antennen. Jeg har ikke noget nummer på den. En hvid kompakt plastik boks på størrelse med 4 husholdningsæsker, aktiv - 5 volt. mvh
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Det lyder som om, det kun er en stueantenne. køb en rigtig antenne - så spiller det!
Redigeret af turbo2 - 24-April-2012 kl. 21:26 |
|
![]() |
|
Den er købt som udendørs antenne og sidder også udendørs-højt og frit.
Så mit spørgsmål er; hvad skal jeg købe istedet? Hvilken type antenne er bedst til tage signalet ned? mvh
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Du skal lige overveje, om der kan være sket noget med din antenne (fx vand, manglende strøm). Du bør kunne få noget signal ind på enten mux1,2,3 eller mux4 (Sæby Vertikal UHF kanal 29 57 50 37 (mux5 DVB-T2 35)). Selv uden Boxerkort kan du normalt godt tune Boxers DVB-T muxer og aflæse signal og kvalitet - mux5 kræver en DVB-T2 modtager. Lav manuel tuning og noter ned. Prøv så at se lidt på DRs dækningskort http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Antenne/20091021101426.htm Du vil se at der er områder med mindre god dækning. Prøv at skifte til indendørsdækning - så får du et endnu bedre billede af forholdene og hvor der er særligt svagt signal. Hvis du kan fange Sæby masten, skal din antenne være lodret dvs pindene skal stå lodret (den skal monteres rigtigt). Der sendes med 400W. Masten står i enden af Uldalsvej og ved slagteriet. Du kan se den på earth.google.com - streeview fra Sønder Ringvej /Slagerivej. Signalet fra Sæby - afhængig af bakker og andre skygger - vil sikkert dække bedst i 4-6 km omkring Sæby, men alternativet er Tolne, der sender vandret. Du kender sikkert områdets bakker ![]() ![]() Der kan komme signal ind fra Sverige - vist især K29 fra Borås (MUX1 DR1, DR2). Så antennen - du får ikke mange anbefalinger af sammenbyggede og forstærkede antenner herinde. En retningsbestemt tagantenne monteret højt og rettet mod senderen - er helt klart nummer et. Har du kun et fjernsyn så skulle der ikke være noget behov for en forstærker. Det er godt at gå en tur og se, hvilke antenner naboerne bruger, og hvorhen de er rettet. Brug earth.google.com til at finde senderen og dit hus. Så kan du med målestregen direkte se, hvilket nabohus du skal sigte på får at få retningen rigtig. Personligt synes jeg godt om LogPeriodic (Log Periodisk) antenner, der har lille vindbelastning og gode retningsegenskaber. Men det er ikke den antenne der har størst egenforstærkning. Jeg har ikke lige kunnet finde en dansk forretning med en særlig billig pris. Lars ![]() http://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Sendemaster_og_frekvenser_11_%20januar_2012.pdf |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg vil sætte en som denne op.
Den modtager alle kanaler lige kraftigt. Køb en der er sikret mod 4g.
|
|
![]() |
|
El Prebsi ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2012 Sted: Nyk.F. Status: Offline Point: 4 |
Hej! Er der nogen der ved hvorfor, at jeg i min bil ikke længre kan se digitalt tv? Det passede med at vi gik ind i 2012 så skrev modtageren " no service" Det er en DVB-T modtager som jeg købte i 2011
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Hvilken modtager? (producent og typenummer) Hvilken antenne? Klaus |
|
![]() |
|
El Prebsi ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2012 Sted: Nyk.F. Status: Offline Point: 4 |
Hej. Det er en Xsound DVB-T fra T Hansen, der er 2 antenner- forrude&bagrude.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Mpeg2 signalet blev slukket ved indgangen til 2012. Så det tyder på endnu en ubrugelig modtager solgt som "fremtidssikret"
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |