|
Problemer med modtagelse digitalt signal |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du må kunne finde bedre info i manúalen - evt. en internet adresse på fabrikanten.
Lyder som en model med en 'dual-diversity' tuner*, men kun med MPEG-2.
Det har været kendt i '100år' at MPEG-2 ville udgå helt i 2012.
Lars
![]() * www.dibcom.com DVB-T tunerchip.
|
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
El Prebsi ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2012 Sted: Nyk.F. Status: Offline Point: 4 |
|
Hej Lars. Okay det lyder så sandsynligt at det er en mpeg-2 tuner, jeg prøver lige at få det verificeret. (det var nok derfor at den var så billig) men tak.
|
||
![]() |
||
El Prebsi ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2012 Sted: Nyk.F. Status: Offline Point: 4 |
|
Øv & øv, ja du har nok ret, den var også billig. Jeg har set en på nettet der hedder en DVB-T2 er det så sådan en at jeg skal ha'. El Prebsi
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Grundlæggende skal du pt. kun have en DVB-T2 modtager for at modtage 4 HD kanaler og 6 bestemte SD kanaler fra Boxer. De frie skal - endnu en tid - kun have en DVB-T/MPEG-4 modtager. Nu synes jeg det burde være forbudt at modtage fjernsyn i en bil, men det er så en anden sag, Den måde som det digitale fjernsyn sendes, er ikke særlig robust set fra en modtage der bevæger sig. Der opstår såkaldte Doppler effekter (sendefrekvenserne bliver lidt højere når man kører mod senderen og lavere når man kørere væk fra senderen) og desuden vil antennen komme igennem områder med et svagt signal. Det er vel derfor du nu har to antenner og - formoder jeg - en sådan 'diversity-tuner', der stedse vælger signalet fra den bedste antenne. Der er endnu ikke udviklet DVB-T2 'diversity-tuner' chips. Du skalhave en enhed der er beregnet til modtagelse i en bil - og det er noget svineri, hvis du har købt en enhed kun med MPEG-2 uden at du skriftligt er blevet orienteret om at MPEG-2 udgik. Lars ![]() |
||
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5340 |
|
Så er der vel garanti/reklamationsret endnu?
![]() Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Nu kunne jeg godt lide faktisk at læse spec. for den angivne enhed. Jeg har den dybeste foragt for marketinginformationer og 'vist nok' informationer. Men er det en MPEG-2 enhed, så skulle den have været sendt direkte til destruktion - evt. retur til Tyskland ol. hvor MPEG-2 anvendes. Problemet er i min optik er at 1. Sælger skulle helt klart og uopfordret have oplyst, at produktet ville blive ubrugeligt i 2012. 2. Nogen køber så sent som i 2011 kan være så ubegribeligt naiv og uvidende om kravene omkring antennefjernsyn? Naturligvis er der mange, der ikke har en klar viden. Man hvordan kan man - i 2011 - være uvidende om, at man skal søge oplysninger, før man køber. Man behøver jo slet ikke forstå, bare vide hvilke 'kodeord', der skal overholdes ( her DVB-T/MPEG-4 High Profile Level 4.0). Lars ![]() |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |