|
Problemer med mux2 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mic ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-December-2011 Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Januar-2012 kl. 15:45 |
Jeg har erstattet HomeTrio med DVB-T og en Humax BXR HD+ modtager. Mux1 og mux4 fungerer rigtig godt, men det lidt tilfældigt om mux2 kan modtages. Nogen dage går det fint, andre dage modtages der intet på mux2. Modtagerboksen melder om ~100% signalstyrke for mux1, mux2 og mux4.
På mux1 og mux4 er der ~100% signalkvalitet.
På mux2 er der enten 0% eller ~100% signalkvalitet.
Der benyttes en ældre TV2 antenne (ca. 1½-2 meter lang) som peger mod Gladsaxe-senderen (Jeg bor i Hørsholm). Antennen er monteret på loftet under et tegltag. Dobbelskærmet antennekabel (20 m) fra antennen til modtagerboksen og afsluttet i et hf-tæt antennestik. Der er ingen filtre eller forstærkere.
Jeg er lidt frustreret over hvorfor f.eks. mux1 kan modtages næsten uanset hvilken retning antennen peger mens mux2 næsten ikke kan modtages.
Har I nogen råd eller ideer? - Jeg vil helst ikke have antennen ovenpå taget.
- Michael
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |