|
Problemer med NAS |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19755 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeps Klaus
|
||
![]() |
||
jimjim86 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 126 |
|
Så er der tildelt fast ip til DUNE og NAS - var det alt ? :) eller er der mere der skal pilles ved, hehe
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19755 |
|
Hvad har du ellers af udstyr på netværket? Klaus |
||
![]() |
||
jimjim86 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 126 |
|
Jeg har Dune, NAS, min stationære, mit TV og så trådlæse enheder (bærbar, iphone etc.)
|
||
![]() |
||
|
Har heller ikke port forwarded noget endnu ? ved ikke om det skal gøres?
Kan det passe at jeg fra min PC til Dune kun kan overføre med 8 mb/sec?
|
||
![]() |
||
|
Burde ikke være nødvendigt med uPnP
Via trådløs? Ja. Klaus |
||
![]() |
||
|
Det ikke trådløst. Alt er kablet
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Så er det ikke gigabit netværk. Jeg overfører med ca. 74 MB i sekundet. Det svarer til 4,5 GB pr. minut.
Hvis dit udstyr kan køre gigabit, er der noget galt med dine kabler. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
|
Kan se at dune kører sigma chipset (på pocornhour skal den IKKE sættes på automatisk men på 10/100.mb) ,så er netværks controleren integreret i chippen ,så den kan kun køre 100.mb selvom den er kompatibel med gigabit net ,kan den max køre full duplex (200.mb) ,du skal sætte din dune ,til 100.mb .Og så skriver du ikke om du kører ,nfs ,smb,ftp elller http ,kan også være du skal prøve at slå jumbo frames til ,du skulle kunne komme op på Ihvertfald 20.mb på test, men prøv dig frem en ting af gangen. Sorry hvis det er for mange ting !
|
||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
||
![]() |
||
|
Hmm det var noget af en omgang - det med at sætte min dune til 100.mb regner jeg med er et eller andet sted i setup? For at komme ind på min NAS f.eks. går jeg under netværk på dunen og går via smb fanen - så regner med det er det jeg kører :)? Jumbo frames - der står jeg helt af :D aldrig hørt ordet
|
||
![]() |
||
|
Jeg har ikke kunnet finde nogle steder hvor der står noget med 100.mb
Og til Klaus - mange tak for din hjælp - jeg har tidligere skrevet hvad jeg har tilsluttet mit netværk, så hvis du ikke mener jeg "mangler" at lave flere indstillinger, så takker jeg mange gange for din tid. Eneste problem pt. er overførsel til dune fra stationær - sker kun med 8 mb/sec - alt er kablet.
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Det er jo kun den nye TV-301 der har Gigabit netværk, så den maksimale overførselshastighed vil ikke blive højere end 10-11 Mb/s. 8 Mb/s passer nok fint overens med hvad afspilleren reelt kan klare.
Edit. Jeg går her ud fra at de hastigheder du opgiver er Megabyte/s og ikke Megabit/s. Forkortelsen du bruger henviser til den første. Redigeret af Yakken - 06-Maj-2012 kl. 14:07 |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |