recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med ny Denon reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med ny Denon reciever

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SK085 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med ny Denon reciever
    Sendt: 29-Januar-2008 kl. 21:07

Jeg har netop anskaffet mig en ny Denon AVR-1908 reciever da min gamle Sony reciever ikke ville mere. Det skal lige siges, at min Sony reciever blev købt inkl. højtalere, som et 5.1 system for ca. 4 år siden.

Jeg har nu anskaffet mig den nye reciever og har forbundet højtalerne. Og det fungere også fint, når lyden kommer fra TV'et. Dog er der et problem når jeg skal høre lyden fra computeren.

Indtil videre har jeg måtte bruge et 10 meter langt mini-jack til phono-kabel da butikken ikke havde et langt nok optisk kabel. Det fungere sådan set også fint, når jeg stikker mini-jack stikket i min bærbare. Men stikker jeg det i min stationære, så får jeg bare en summen blandet sammen med støj. Og kan ikke finde ud af hvorfor. Med min forrige Sony reciever brugte jeg samme løsning, og det fungerede fint.

Hvad kan problemet være ?

Derudover, så kan jeg ikke skrue mere op end +18dB og har checket at "volume limit" ikke er aktiveret og subwooferen spiller heller ikke specielt højt. Stikker man hovedet ned til den, så er der nærmest bare en "susen" fra den, ligesom når man står ved Vesterhavet...

Højtalerne er de samme, so da jeg købte systemet for en ca. 4 år siden og det er bare standard højtalerledning fra Sony. Vil det blandt andet hjælpe, at købe noget bedre højtalerledning ?

Håber der er nogle, som kan hjælpe med en masse tips og tricks, da jeg er ret newbie på dette område.

Med venlig hilsen
Jakob

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu