Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Vistrup
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 22:47 |
Asklepios - Men hvis jeg tager lyden fra tv'et til dvd'en istedet, hjælper da ikke på de lydproblemer der er når jeg ser tv. Der er jo ingen problemer når jeg ser dvd film. Tror vi misforstår hinanden.. men hvis ikke vi gør, så vil du have jeg skal køre lyden fra tv'et, gennem min dvd til min forstærker? Det vil så også sige at hver gang jeg skal have lyd på tv'et, skal min dvd tændes? HVIS jeg nu har digital ud på mit tv, hvad skal jeg så gøre istedet?
Redigeret af Vistrup - 12-November-2007 kl. 22:50
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 22:52 |
HVIS du har digital ud, så skal du bare bruge sådan et i stedet for dit analoge ud!  Og ja til det andet, besværligt ja, men måske ændrer det på din rislen i baght. Da signalet herefter behandles og sendes digitalt over det stik du allerede har forbundet DVD og tv med!  MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Vistrup
Guld medlem
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 23:03 |
Asklepios - tak for hjælpen. Jeg kigger på det i morgen.
|
 |
pdrhan
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
|
Sendt: 13-November-2007 kl. 07:18 |
Vistrup skrev:
pdrhan skrev:
For at få DD5.1 eller DTS så alle dine højttalere spiller korrekt skal det kører gennem HDD/DVD med enten optisk eller Coax kabel - din mikrofon kan ikke detekte signal på baghøjttalere da der ikke er udgangs signal til disse via analog phonostik fra dit tv - det er kun 2ch lyd der kommer ud - og hvis din forstærker ikke kan afskærme de forskellige kanaler 100% vil du opleve en svag rislen/susen fra dem der ikke er "aktive" i din surround opsætning
|
Super 
Dvs. jeg skal bruge endnu et coax kabel, en det jeg har mellem min dvd og reciever, og dette kabel skal sættes i tv'et og ned til forstærkeren? Eller hvordan skal jeg forbinde det hele sammen?
Der er dog een ting der ikke hænger sammen i dit indlæg. Min mikrofon finder alle højtalere når jeg sætter den til automatisk opsætning.
|
Korrekt!
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+ ----------------- Kastrup/Amager
|
 |
Vistrup
Guld medlem
|
Sendt: 13-November-2007 kl. 12:28 |
Der er ikke meget der giver mening. Uanset hvad så skal min forstærker være i stand til at omforme det 2.1 signal jeg får ud af mit analoge kabel, til et kunstigt 5.1 om man vil. Det kan den ikke ved 80 % af indstillinger. Den eneste indstilling ved tv hvor lyden kommer fint ud af alle højtalere er GAM all ch. st. Og det kan ikke passe. Den ryger en tur til rep. nu tror jeg - For det kan ikke passe der skal risles ved halvdelen af indstillingerne. Men takker for alt hjælpen herinde - Er da blevet lidt klogere 
Redigeret af Vistrup - 13-November-2007 kl. 12:48
|
 |
Nicolai25
Bruger
Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 72
|
Sendt: 13-November-2007 kl. 17:58 |
Kan det ikke hjælpe hvis du bruger HDMI kabel fra dit TV til din Onkyo det køre vel både lyd og billed? og så fjener det kabel du ellers har så kommer lyden vel den vej!
Jeg har selv et LE26R72B og det er ikke nogen Coax eller optisk udgang på kun Left og Right.
Jeg aner ikke en meter om HIFI men er der en som kan sige om det kan bruges eller ej det er bare et forslag. :-)
|
 |
Nicolai25
Bruger
|
Sendt: 23-December-2007 kl. 09:13 |
Fandt du nogensinde ud af hvad problemet var?
Jeg har selv samme problem når jeg bruger min Harddiskoptager. Den er tilsluttet direkte med HDMI til recieveren. Det er også kun når det er normarlt TV og der er ikke noget galt når det er DVD film.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 23-December-2007 kl. 16:21 |
Beskriv lige dit problem Nicolai25...  Grundigt tak...  Har lige fået 805, så skal se hvad jeg kan gøre...!! MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Nicolai25
Bruger
|
Sendt: 23-December-2007 kl. 16:48 |
Super. :-)
Det er når jeg tænder for harddiskoptageren og ser almindelig tv på den og sætte recieveren på dvd så lyden kommer ud over alle højtalerne så risler det fra de 2 bagerste højtalere. mest når der er tale så er det som om det bliver værer.
Jeg har tilsluttet min Hardiskoptager med et HDMI kabel til recieveren og derfra op til TV´et og så har jeg et Optisk kabel fra harddisken og så til recieveren til når jeg skal høre CD.
samtidig har jeg et scartstik fra Harddisken til Tv´et for at få de funktiner med
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 23-December-2007 kl. 17:17 |
Hvad står der i displayet, hvilket format afspiller den? Og hvordan har du sat recieveren til at modtage lyden fra din HDD, digital-optisk eller digital-HDMI?
MVH
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
Nicolai25
Bruger
|
Sendt: 23-December-2007 kl. 18:26 |
Uhh jeg kan ikke huske hvad der står. Jeg er ikke lige hjemme nu. Den er sat til at modtage HDMI.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 23-December-2007 kl. 18:31 |
Ok, men hvis din HDD-rec kan sende lyd i HDMI, hvorfor så forbinde HDD-rec til reciever med Optisk? Det er jo lidt "dobbeltkonfekt"!?
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |