recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med opsætning af anynet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med opsætning af anynet

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med opsætning af anynet
    Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 15:37
Hej
Jeg har et Samsung PS50C685 og en Onkyo 508TX. Det har været koblet op via anynet i snart 3 år. Her forleden har min lillebror så haft rodet lidt med hdmi stikne og skiftet lidt rundt for at få PS3 til at virke. Hvilket har resulteret i at jeg nu står og ikke kan få lyd ud via mit onkyo. Her er situationen lidt tydligere:

Normal opsætning
- HDMI-stik fra HDMI in 2 (tv) til HDMI out (forstærker)
- HDMI-stik fra HDMI in BD/DvD til PS3

Således har jeg det også tilsluttet nu, det virker bare af en eller anden grund ikke. Hverken hvad angår anynet eller PS3. Har prøvet at nulstille forstærker. Skal man opsætte anynet i en bestemt rækkefølge? Er der noget jeg har overset? 

På forhånd tak!

Mvh. Søren 


Redigeret af SoronSR - 12-Oktober-2013 kl. 15:43
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 15:46
 
Hvis du har lavet en Reset af Reciveren, så er indstillinger vel blevet slettet, og derfor sikkert også en Reset af Input Assign.
Lad aldrig andre rode, så kommer man ikke ud for den slags igen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 15:48
Godt råd. Og var da heller ikke bevidst om det. Jeg tjekker lige op på det der input assign. Hvordan skal det være for at det virker? :)

Men har før haft nulstillet uden at jeg behøvede at lave nogle ændringer, hvor det bare virkede med det samme. Grunden til nulstillingen har så været at jeg har ændret nogle indstillinger jeg ikke vidste hvad var.

Redigeret af SoronSR - 12-Oktober-2013 kl. 15:51
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 15:54
 
 TV lyd er via ARC.? Så skal SR jo vide at lyden hentes via HDMI, ligeledes fra BD afspiller.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 16:05
Beklager men forstår ikke helt så meget af det der. Jeg ved det jeg har skrevet. 
Til top
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 16:11
Når jeg tilslutter det som jeg plejer, så kan jeg skrue op og ned for forstærkeren med min tv fjernbetjening, ligesom jeg plejer. Der kommer bare ikke noget lyd ud. Og der plejer også at komme noget anynet volume grafik frem, det gør der heller ikke mere.

Når jeg har været inde i forstærker indstillingerne og ændret Audio TV OUT til Auto og HDMI Control til on. Skriver displayet følgende: Search...     TV      RIHD: ON

Ved ikke om det kan hjælpe.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 16:20
 
 Så må du lige have fat i manualen, ser ikke ud til at den er Online.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 16:42
HDMI Setup (forstærker):
Audio TV OUT Auto
LipSync Disable
HDMI Control On
Audio Return Ch Auto
Power Control  On
TV Control On

Mit tv kan godt finde min forstærker når jeg opdatere enheds listen. Men min forstærker står derefter ikke inde under enheder. Og hvis jeg slår anynet fra, så kan den ikke finde min forstærker længere :/

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 17:06
"Rodet med HDMI stikkene". Har strømmen været taget helt fra enhederne mens der blev rodet?
Til top
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 17:11
Højst sandsynligt ikke.. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 17:19
Så er HDMI boardet sandsynligvis røget sig en tur. En kostbar reparation..
Til top
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 17:25
Er der en måde man kan tjekke det på?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu