recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med optagelser på Windows 7 mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med optagelser på Windows 7 mediecenter

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med optagelser på Windows 7 mediecenter
    Sendt: 30-September-2013 kl. 13:17
Hejsa,

Jeg har et problem:

Jeg optager en hel del på mit mediecenter, og masser af serier, som står til automatisk optagelse, men nu er mit mediecenter pludselig begyndt på at starte optagelserne lidt tilfældigt. Sommetider 10-15 minutter inde i programmet, og sommetider optager den overhovedet ikke noget.
I oversigten står der så, at programmet er optaget "delvis".

Jeg har forsøgt at opdatere driveren til tv kortet, samt kørt tunet og konfigureret programguiden på ny.

Det har altid indtil nu kørt problemfrit.

Min konfiguration er:

Windows 7 Ultimate 32bit.
Digital Devices DVB-C x4 tunere.
Windows 7 mediecenter til live og optagelse af tv.
nrossens XMLTV program til import af ontv.dk guider.

Nogle gode råd?

Vh Kasper
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 14:49
hmmm ... se mit gamle Problem : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123263

måske det er i samme boldgade...
evt. tage et Ghost-Image af dit opsæt nu - prøve det og se om det er løsningen. Hvis ikke - så indlæs Image igen.

Redigeret af espersen - 30-September-2013 kl. 14:50
;o)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 15:42
Hej Espersen,

Tak for dit svar.

Det gjorde jeg inden jeg retunede og tilføjede programguider på ny, og det er heller ikke fordi den crasher. Den starter nærmest bare optagelserne som den lyster.

Glemte at nævne, at jeg har en enkel terratec DVB-C tuner som jeg bruger som med TV-Source netværkspakke til DLNA streaming i hjemmet. Denne tuner er ikke tilføjet i mediecenteret.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 16:35
Tjek Windows' fejlrapport - der må være noget i log'en som kan hjælpe os tættere på hvor der skal ledes.
;o)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 17:16
Har været den igennem. Den melder blot en "advarsel", hvor den skriver, at programmet kun delvist blev optaget. Der står ikke noget om hvorfor? :(
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 18:44
hhmm.. der må stå en eller flere fejlkoder inde i Windows' fejlrapport
;o)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 11:39
Kan problemet ligge i nrossens XML import. Hvis jeg starter en optagelse mens programmet kører er der ikke problemer. Er optagelsen en del af en serien eller ligge et par timer senere opstår problemet (sommetider).
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Kan problemet ligge i nrossens XML import. Hvis jeg starter en optagelse mens programmet kører er der ikke problemer. Er optagelsen en del af en serien eller ligge et par timer senere opstår problemet (sommetider).
har du fået løst problemet - jeg har fundet ud af at mit mce også mangler at optage en del af starteren på udsendelsern de seneste 2-3 uger. jeg har ikke ændret noget i mce så det er noget der kommet udefra - om det er timefor eller nrossens program der har en fejl kan jeg ikke greje.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 10:42
Jeg bruger selv samme Setup - uden nogen problemer.
TimeforTV + nossens + Win7 MCE
;o)
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

Jeg bruger selv samme Setup - uden nogen problemer.
TimeforTV + nossens + Win7 MCE
har heller ikke haft problemer med dette før - men nu er der altså et problem, og det ser jo ud til at jeg ikke er den eneste, så noget må gøre at vi får problemer.

køre du den nye version af nrossen - jeg køre med den næstnyeste.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 11:14
jeg bruger nrossens v1.4s

bemærk at der er kommet en del opdateringer til Windows på det sidste - fx .NET - jeg opdaterer intet automtatisk da erfaringen er at opdateringer til tider blot giver problemer på et MCE....
;o)
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

jeg bruger nrossens v1.4s

bemærk at der er kommet en del opdateringer til Windows på det sidste - fx .NET - jeg opdaterer intet automtatisk da erfaringen er at opdateringer til tider blot giver problemer på et MCE....
tak - jeg prøver at lave en update, og ser om det hjælper.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu