recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Qnas TS-109Pro II og NFS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med Qnas TS-109Pro II og NFS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jacob K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Qnas TS-109Pro II og NFS
    Sendt: 05-Februar-2009 kl. 21:08

Hej

Jeg har købt en Qnas TS109Pro II NAS server, samt en Tvix M-6500.

Jeg har dog et stort problem, jeg kan ikke få min NAS til at kører NFS som min Tvix kræver.

Jeg havde først købt en almindelig TS-109 II NAS server, men fik at vidde at den ikke kunne bruges med en Tvix, så jeg fik den byttet til en PRO version.

Jeg kan bare ikke se hvordan jeg kommer til at aktivere NFS supporten på NAS serveren. Det sted hvor jeg skulle kunne slå det til/fra som er beskrevet i bruger manualen, ja det kan jeg ikke finde.

Jeg ved ikke om min pc kan "huske" noget fra min tidligere TS-109II og derfor ikke lader mig få funktionen ???

 

Jeg har formateret HDD i NAS'en, jeg har slettet alle programmer på PC'en som skulle have noget med NAS'en at gøre, men den vil ikke.

Hvem har forstand på Qnap NAS servere, og hvem har et løsnings forslag ???

 

MVH

Jacob K

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 12:52

Hej Jacob.

Jeg forstår ikke hvad du mener med at din Tvix kræver NFS. Jeg har selv en Tvix og en Synology NAS, og de spiller rigtig godt sammen, uden NFS.

mvh

Til top
Jacob K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 13:37

Jeg har købt min Tvix hso AV-connection, og der blev jeg fortalt at jeg IKKE kunne få forbindelse med en Qnap NAS server af PRO modellen, da den skulle understøtte NFS.

 

MVH

Jacob

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 13:41

Det er intet mindre end noget vrøvl de har fortalt dig, Tvix afspilleren virker fint med SMB.

mvh

Til top
plouger Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 16:06

Begge modeller virker med Tvix.

Se om disse sider kan hjælpe dig: http://www.qnap.com/pro_features_NFS.asp

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=50&t=10724

 

 

Oprindeligt skrevet af Jacob K Jacob K skrev:

Hej

Jeg har købt en Qnas TS109Pro II NAS server, samt en Tvix M-6500.

Jeg har dog et stort problem, jeg kan ikke få min NAS til at kører NFS som min Tvix kræver.

Jeg havde først købt en almindelig TS-109 II NAS server, men fik at vidde at den ikke kunne bruges med en Tvix, så jeg fik den byttet til en PRO version.

Jeg kan bare ikke se hvordan jeg kommer til at aktivere NFS supporten på NAS serveren. Det sted hvor jeg skulle kunne slå det til/fra som er beskrevet i bruger manualen, ja det kan jeg ikke finde.

Jeg ved ikke om min pc kan "huske" noget fra min tidligere TS-109II og derfor ikke lader mig få funktionen ???

 

Jeg har formateret HDD i NAS'en, jeg har slettet alle programmer på PC'en som skulle have noget med NAS'en at gøre, men den vil ikke.

Hvem har forstand på Qnap NAS servere, og hvem har et løsnings forslag ???

 

MVH

Jacob K

Hilsen

Plouger

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu