Tak for svar Flemming
Det er muligt at der er noget galt med et apparat. Min mistanke ligger på Parabolen Force 1122S. Det er mærkeligt at når jeg første gang sætter DVD'n til VCR på parabolen, så har jeg rigtige farver indtil jeg skifter lidt rundt. Så er det tosset igen.
Nå men bortset fra det, så er scart udgangen på DVD'n kun ud og ikke ind. Mærkeligt men det står der. Jeg har rigtig billede fra DVD', på TV når jeg sætter scart stik sammen med video i dobbelt boxen. DEn vil jeg så udskifte med en ny omskifterbox og det kan jeg leve med.
Når nu DVD scarten kun er ud, så mangler jeg signal ind for at optage fra parabolen. Det vil jeg tage fra Parabol aux hvor jeg også tager signal til video'n. Her kunne jeg vel sætte parallelscart boxen og så anskaffe en adapter til s-video kabel og lyd. Det bliver godt nok gevaldig mange kabler, men det er det.
Jeg er med på at signalet i din opsæt skal gå fra dvd via parabol til tv, men det er det der ikke virker. Det jeg referede til var når jeg så hvad der kom in på dvd'n under optagelse, men de skygger skyldes nok som du siger at med mine nuværende kabler er det kun composite signal.
Jeg har stillet alt til s-video hvor det er muligt.
mvh Leifs