recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Samsung H modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Samsung H modeller

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 14:01
Hold os endelig opdateret :)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Tietje12 Tietje12 skrev:

Jeg tror desværre ikke at jeg kan få adgang til der hvor signalet kommer ind i huset, da jeg bor i en lejlighed.

Nej, men så der hvor signalet kommer ind i lejligheden. Hvis du har flere TV tilsluttet må der jo være en fordeler et eller andet sted.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Tietje12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Februar-2014
Sted: Kolding
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tietje12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 15:46
Har netop talt med en Samsung tekniker som mente at det simpelthen ikke kunne være samme fejl på to nyindkøbte skærme. De havde ikke hørt om nogen specifikke problemer med H-serien, hvilket mit research på nettet underbyggede.

Han anbefalede mig at kontakte en uafhængig montør/service for at tjekke teknikken på selve bygningen. Han sagde endvidere at Stofa teknikeren kun tager højde for signalet inde i lejligheden. Han virkede i øvrigt meget serviceminded og troværdig, til modsætning af Samsungs online support.

Nu står jeg bare og tænker på hvad det hele kommer til at koste. Så skal først have fat i vores lejlighedsadministrator. Det er virkelig irriterende at det ikke kan løses hurtigt.

Jeg holder jer opdateret :)
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg tror desværre ikke at jeg kan få adgang til der hvor signalet kommer ind i huset, da jeg bor i en lejlighed.

Nej, men så der hvor signalet kommer ind i lejligheden. Hvis du har flere TV tilsluttet må der jo være en fordeler et eller andet sted.

Flemming

Ikke nødvendigvis, det kan også være lavet som en sløjfe-installation.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Point: 618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 18:08
Havde Stofa teknikeren et måleinstrument med, eller benyttede han blot et tv til at kontrollere signalet med?

Det lyder usandsynligt, at der skulle være fejl på 2 nyindkøbte tv, men når det så er sagt, så er tunere i Samsung TV ikke specielt gode. De kræver et bedre signal, end mange andre mærker - det er min erfaring.

Redigeret af Plex - 02-Januar-2015 kl. 18:11
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tietje12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Havde Stofa teknikeren et måleinstrument med, eller benyttede han blot et tv til at kontrollere signalet med?

Ja det havde han. Han tjekkede alle vægstikkene og signalet ved tv'et. Der var noget, dog ikke betydelig støj. Som nævnt tidligere havde han jo et lille Samsung tv med som fint kunne vise alle kanaler.

Ville en antenne forstærker eventuelt kunne hjælpe?
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 18:27
Ingen problemer med tunerne i mine H modeller (7505 og 5505).... selv med de discount kabler som  jeg ikke har fået taget mig sammen til at skifte ud endnu Smile

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tietje12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 18:35
@Bladerunner

Jeg kunne heller ikke forestille mig at begge skærme skulle fejle noget. Jeg kan dog stadigvæk ikke forstå hvorfor tuneren skulle være dårligere i en nyere (langt dyrere) model end det lille skrabede tv teknikeren havde med.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 20:01

Ja det havde han. Han tjekkede alle vægstikkene og signalet ved tv'et. Der var noget, dog ikke betydelig støj. Som nævnt tidligere havde han jo et lille Samsung tv med som fint kunne vise alle kanaler.

Ville en antenne forstærker eventuelt kunne hjælpe?

Enten overholder signalet gældende krav, og ellers gør det ikke - hvad betyder der var noget støj? 

Det virker lidt som om, at ham Stofa teknikeren tvivlede lidt, hvis han gav udtryk for at der var noget "støj".

Der er forskel på hvor følsomme tunere er modelsmæssigt, men det er svært at konkludere noget, uden at vide hvad signalmålingen viste, på de frekvenser der er problemer med. Der er flere forskellige parametre som skal være i orden - snr, mer, ber, signalstyrke, konstallation.

Min erfaring er, at Samsung er mere sarte, så hvis signalet indeholder noget "støj", kan det måske være nok til at det giver problemer - også selvom Stofa mandens lille tv virkede.

Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 10:23
Jeg ser kun en måde til et hurtig svar, dog ikke så nemt når du har en stor skærm, men det er at prøver den af et sted hvor du ved signalet er i orden.

Mvh Jan B
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tietje12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Enten overholder signalet gældende krav, og ellers gør det ikke - hvad betyder der var noget støj? 

Det virker lidt som om, at ham Stofa teknikeren tvivlede lidt, hvis han gav udtryk for at der var noget "støj".

Det var de termer Stofa teknikeren brugte Smile

Jeg kan selv konstatere at på de problematiske kanaler er der høj bitrate fejl (2000) og Signalstyrke/kvalitet svinger mellem 0 og 90.

Vil en forstærker (til vægstikket) gøre noget gavn overhovedet?
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 16:39

Det var de termer Stofa teknikeren brugte Smile

Jeg kan selv konstatere at på de problematiske kanaler er der høj bitrate fejl (2000) og Signalstyrke/kvalitet svinger mellem 0 og 90.

Vil en forstærker (til vægstikket) gøre noget gavn overhovedet?

Det vil ikke hjælpe noget, at montere en forstærker efter stikdåsen, hvis signalet allerede er fejlbehæftet. 

Du bliver nødt til at finde ud af, hvortil Stofa har ansvaret for dit signal. Du nævner selv, at der er flere stik i lejligheden, hvorfor Stofa næppe har ansvaret for signalet i alle dine stikdåser?

Det kræver du ved lidt mere om de faktiske forhold, og hvordan installationen i din lejlighed er lavet.

Ellers må du ringe til Stofa igen, og spørge dem til råds om, hvortil de garanterer signal, og om de kan  dokumentere at signalet er i orden? Moderne måleudstyr kan udskrive detaljerede oplysninger om signalet - netop til at dokumentere.

At komme med et lille tv der virker, og samtidigt sige at der er noget støj, virker utroværdigt. Enten er det i orden, ellers er det ikke - hvor svært kan det være.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu