|
Problemer med Samsung H modeller |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hold os endelig opdateret :)
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
|
Nej, men så der hvor signalet kommer ind i lejligheden. Hvis du har flere TV tilsluttet må der jo være en fordeler et eller andet sted. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Tietje12 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2014 Sted: Kolding Status: Offline Point: 29 |
|
Har netop talt med en Samsung tekniker som mente at det simpelthen ikke kunne være samme fejl på to nyindkøbte skærme. De havde ikke hørt om nogen specifikke problemer med H-serien, hvilket mit research på nettet underbyggede.
Han anbefalede mig at kontakte en uafhængig montør/service for at tjekke teknikken på selve bygningen. Han sagde endvidere at Stofa teknikeren kun tager højde for signalet inde i lejligheden. Han virkede i øvrigt meget serviceminded og troværdig, til modsætning af Samsungs online support. Nu står jeg bare og tænker på hvad det hele kommer til at koste. Så skal først have fat i vores lejlighedsadministrator. Det er virkelig irriterende at det ikke kan løses hurtigt. Jeg holder jer opdateret :) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Ikke nødvendigvis, det kan også være lavet som en sløjfe-installation.
|
||
![]() |
||
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
|
Havde Stofa teknikeren et måleinstrument med, eller benyttede han blot et tv til at kontrollere signalet med?
Det lyder usandsynligt, at der skulle være fejl på 2 nyindkøbte tv, men når det så er sagt, så er tunere i Samsung TV ikke specielt gode. De kræver et bedre signal, end mange andre mærker - det er min erfaring.
Redigeret af Plex - 02-Januar-2015 kl. 18:11 |
||
![]() |
||
Tietje12 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2014 Sted: Kolding Status: Offline Point: 29 |
|
Ja det havde han. Han tjekkede alle vægstikkene og signalet ved tv'et. Der var noget, dog ikke betydelig støj. Som nævnt tidligere havde han jo et lille Samsung tv med som fint kunne vise alle kanaler. Ville en antenne forstærker eventuelt kunne hjælpe? |
||
![]() |
||
Bladerunner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
|
Ingen problemer med tunerne i mine H modeller (7505 og 5505).... selv med de discount kabler som jeg ikke har fået taget mig sammen til at skifte ud endnu
![]() |
||
![]() |
||
|
@Bladerunner
Jeg kunne heller ikke forestille mig at begge skærme skulle fejle noget. Jeg kan dog stadigvæk ikke forstå hvorfor tuneren skulle være dårligere i en nyere (langt dyrere) model end det lille skrabede tv teknikeren havde med. |
||
![]() |
||
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
|
Enten overholder signalet gældende krav, og ellers gør det ikke - hvad betyder der var noget støj? Det virker lidt som om, at ham Stofa teknikeren tvivlede lidt, hvis han gav udtryk for at der var noget "støj". Der er forskel på hvor følsomme tunere er modelsmæssigt, men det er svært at konkludere noget, uden at vide hvad signalmålingen viste, på de frekvenser der er problemer med. Der er flere forskellige parametre som skal være i orden - snr, mer, ber, signalstyrke, konstallation. Min erfaring er, at Samsung er mere sarte, så hvis signalet indeholder noget "støj", kan det måske være nok til at det giver problemer - også selvom Stofa mandens lille tv virkede. |
||
![]() |
||
jb17j ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Aalborg dk Status: Offline Point: 453 |
|
Jeg ser kun en måde til et hurtig svar, dog ikke så nemt når du har en stor skærm, men det er at prøver den af et sted hvor du ved signalet er i orden.
|
||
Mvh Jan B
|
||
![]() |
||
|
Det var de termer Stofa teknikeren brugte ![]() Jeg kan selv konstatere at på de problematiske kanaler er der høj bitrate fejl (2000) og Signalstyrke/kvalitet svinger mellem 0 og 90. Vil en forstærker (til vægstikket) gøre noget gavn overhovedet? |
||
![]() |
||
|
Det vil ikke hjælpe noget, at montere en forstærker efter stikdåsen, hvis signalet allerede er fejlbehæftet. Du bliver nødt til at finde ud af, hvortil Stofa har ansvaret for dit signal. Du nævner selv, at der er flere stik i lejligheden, hvorfor Stofa næppe har ansvaret for signalet i alle dine stikdåser? Det kræver du ved lidt mere om de faktiske forhold, og hvordan installationen i din lejlighed er lavet. Ellers må du ringe til Stofa igen, og spørge dem til råds om, hvortil de garanterer signal, og om de kan dokumentere at signalet er i orden? Moderne måleudstyr kan udskrive detaljerede oplysninger om signalet - netop til at dokumentere. At komme med et lille tv der virker, og samtidigt sige at der er noget støj, virker utroværdigt. Enten er det i orden, ellers er det ikke - hvor svært kan det være.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |