recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med samsung LCD tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med samsung LCD tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
haak79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Februar-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med samsung LCD tv
    Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:00
Jeg ville bare høre om der var nogle som har problemer med deres samsung tv. Har hørt fra en teknikker hos viasat at samsung tv udsender ir signaler som blokere for ens fjernbetjeninger, men ved ikke om det kan passe??
Har det problem at min harmony One fjernbetjening til min HD box ikke altid reagere optimalt, det er som om der nogle gange er noget der blokere for signalet fra min fjernbetjening til min hd box.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:04
har ingen problemer. har 2 M86 + 1 B555 + 1 R72 i min hytte..

har HARMONY ONE + HARMONY 1100 kører perfekt.

skal dog siges samsung YOUSEE boksen er ELENDIG, men det har intet med selve ir signalt at gøre, det er fordi de er fået placeret den IR tilbagetrukket i kabinettet, så den modtager ikke altid signaler, men den fungere 100x bedre med harmony eller B&O´s ir blaster end med Samsungs egen boks.
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 22:23
Hvorfor har jeg ikke opdaget denne tråd noget før??

Jeg har nøjagtigt samme problem med mit Samsung TV og min Harmony One, så nu er vi da 2! Smile

Jeg har haft problemet inde og vende hos Logitechs support, i over et halvt år!!!, og konklusionen blev, at mit Samsung TV er årsagen, netop som du skriver, fordi det sender "for meget" infrarødt signal ud. Logitechs svar var, at "man har skrevet om problemet på Samsungs hjemmeside".....punktum....intet link, ingenting.Confused

Jeg har søgt højt og lavt på deres hjemmeside, men kan ingenting finde, hvilket er ret irriterende, da det kan tage op til 10 minutter, fra jeg tænder tv'et, til jeg kan skifte kanal, dælme trælst, når man 5 minutter i 19.00 kommer flyvende ind og skal se Nyhederne, og så stod den på DR1 aftenen før, og man kan ikke skifte før ca. 19.05, når tophistorien og nyhedsoversigten er vist....

Så jeg håber da, at flere vil se denne tråd, måske endda nogle, der har en løsning på problemet?

/Tine

Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 22:37
Nu har jeg skrevet til Samsung, så må vi se, hvad de siger.

/Tine
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 06:27
Fjernbetjeningen sender -> TV'et modtager kun, det sender intet.  Hvis et Samsung TV sender IR-signaler ud, så har jeg intet lært på min forrige uddannelse (elektronikfagtekniker). Hvis du ikke tror mig kan du selv prøve at checke med et ældre digital-kamera som kan 'se' det infrarøde lys.

Til gengæld har jeg oplevet at Samsung TV'et i stuen kan tage en evighed om at reagere på tryk på den medfølgende fjernbetjening (varigheden skifter mellem 'med det samme' og 'op til 1 sekund', inden der sker noget).

Edit:
10 minutter, wow. Er det også når du bruger knapperne på tv'et

Redigeret af michael9000 - 15-Marts-2010 kl. 06:29
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 21:06
"Hej
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
*
Dette er desværre ikke et problem vi kender til er på supporten. Samsung
Support yder desværre ingen support på samarbejde med 3. partsprodukter
og har heller ikke haft kendskab til denne fejltype. Informationen som
Logitech nævner skulle være på vores hjemmeside er ikke noget vi kan
bekræfte."

Øv, så er jeg lige vidt.

/Tine
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Edit:
10 minutter, wow. Er det også når du bruger knapperne på tv'et

Det kan jeg efterhånden ikke huske, for jeg var ude i alle mulige tests, såsom tæppe over fjernsynet, mens jeg startede maskineriet op, osv.

Men, - nu ser jeg jo også tv gennem den digitale boks, og skifter kanaler via den, så er det vel ikke så vigtigt, om jeg kan skifte kanal via tv'et, eller?

/Tine
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 00:27
Hvis du bruger knapperne på det TV'et, og tænder og skifte kanaler med det samme, så er det Boksen som tager 10min om at starte op. Du kan så evt lade Boksen stå tændt (og klar til kanal-skift), hvis den ikke bruger alt for meget strøm.

Ang. den "dårlige reaktion" fra fjernbetjeningen, er der ikke meget der kan gøres ud over at skift til nye batterier og sæt boksen så du peger fjernbetjeningen direkte på den.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu