recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med spil :S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med spil :S

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dino123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med spil :S
    Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 12:35
Hej!

Jeg har et træls problem angående at kunne køre warhammer online og warcraft The Frozen Throne.(Jeg har ikke andre spil installeret så jeg kan ikke vide om det er alle spil)Inden jeg fik Warhammer online installeret kørte Warcraft THT perfekt. Men efter jeg har installeret warhammer online køre ingen af dem perfekt.

Problemet er at når jeg har spillet et af spillene i et lille stykke tid (15 min - 1 time ca) så begynder den at opføre sig mærkeligt. Enten ser skærmen fuldstændig mærkelig ud, den genstarter og kommer op med en "blå skærm", eller den simpelhen bare går ud af spillet på 1 splitsekund uden at give en meddelelse om hvorfor. Hvis den gør det skal jeg altid genstarte før at den gider køre det igen. Det er for det meste med Warhammer online den gør det men har også oplevet det med warcraft TFT en gang eller 2.

Det er mega træls og det kunne være dejligt hvis der var nogle eksperter som kan give mig et godt råd eller om hvad problemet er og hvordan jeg løser det Smile

Giver lige nogle vigtige oplysninger om bærbaren hvis det er nødvendigt Smile

Bærbaren hedder Zepto Znote 3415W
Processor:
Model: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T8300 @ 2.40GHz
Speed: 2.39GHz
Type: Mobile, Dual-core
Video System:
Adapter: NVIDIA GeForce 8600 GT (512MB DDR2, 475MHz/1.10GHz/2x399MHz, PCIe 1.00x16 PS3.0,VS3.0)
Mit Grafik kort og generalt alle de andre kort siges at være up-to-date ved flere forskellige programmer. (grafikkortet: 17-09-2008)
Bruger XP Smile
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 18:21
MVH Frank Pedersen

Til top
Dino123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Du kan også prøve her.

http://www.hardwareonline.dk/forum_list.aspx?fID=15

Jeg fald over denne tråd her. http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=15&tid=45883 5

Vil lige skrive i den og spørge men spørger også lige her for det kan være du eller en anden ved det :)

Hvad er occt og hvordan fungere det?

Har downloadet det og ser meget indviklet ud :P Nogen som kunne guide mig til at sætte den igang? hehe.
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 19:53
Ked af at sige det, men det tyder lidt på enten et defekt grafikkort eller at den bliver for varm.

Nvidia har et problem med en del af sine chips, specielt de mobile skulle være udsatte. Det lyder lidt som det du render ind i. Har selv haft et lign problem, hvor den lavede streger i 3D. Det var grafikkortet der var feset af.

Prøv evt at teste med Atitool. Den kan vise et lille 3d vindue i windows og er rigtig godt til at presse grafikkortet i bund. Så har du da noget andet end lige de par spil som reference.

Til top
Dino123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

Ked af at sige det, men det tyder lidt på enten et defekt grafikkort eller at den bliver for varm.

Nvidia har et problem med en del af sine chips, specielt de mobile skulle være udsatte. Det lyder lidt som det du render ind i. Har selv haft et lign problem, hvor den lavede streger i 3D. Det var grafikkortet der var feset af.

Prøv evt at teste med Atitool. Den kan vise et lille 3d vindue i windows og er rigtig godt til at presse grafikkortet i bund. Så har du da noget andet end lige de par spil som reference.

Jeg har downloadet programmet og prøvet at køre den. Jeg er ikke sikker på at jeg køre den rigtigt men jeg så denne guide (http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=2336) og satte "Find max core" og "Find max memory" over men ved core begyndte min pc at blinke sindsygt hurtigt så det var lige før man fik ondt i øjnene og blev nød til at slukke den på den grove måde for at stoppe den. Ved den anden gik den simpelhen bare i sort og så gad jeg ikke ekspermentere med det da det ikke er specielt godt for pcen af lukke sådan ned.

Kan jeg få lidt hjælp eller en ide om hvad jeg skal/kan gøre? :S Ville være dejligt
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 07:43
Du har faktisk gjort mere end nødvendigt. Det du har prøvet er at finde det maksimale overclock på computeren. En sjov nok øvelse, men ikke lige det jeg havde i tankerne.

Nu har jeg ikke lige programmet installeret, men alt du skal gøre at at slå det lille 3D vindue til og så bare lade den stå. Du kan evt bruge funktionen der leder efter artifacts ( det er små grafik fejl, ala det som jeg tror du ser ). Det yder ikke mere pres på computeren end den er lavet til. Hvis du finder de samme former for fejl ved denne procedure tyder det meget på at der er noget galt med computeren.

Hvis det virker her, skulle du måske overveje en reinstallation.
Til top
Dino123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 20:20
Hej igen Huiron...

Jeg har prøvet en masse forskellige ting siden sidst igen.

Jeg har fået vista nu og prøvet om det skulle løse problemet da min pc er sat op til vista. Men nej :( ( Ved at jeg har skiftet til xp har jeg også prøvet at geninstallere det så det løste det heller ikke :( )

Dog har jeg målt temperaturen på min pc og når der ingen programmer er åbne måler den min pc til 6-12 grader ca.... Syntes det lyder lidt for lavt. Når jeg spiller kommer den max op på 55 grader og det er ihvertfald også lavt iforhold til andre vil jeg mene...?? Så det kan jo være at føleren ikke funker rigtigt...(brugte Core temp og Speedfan)

Da jeg har skiftet til vista har jeg self også husket at få alle drivereopdateringer med men der stødte vi også på et problem - som jeg faktisk også har haft med xp og hver eneste gang jeg skulle installere grafikdriver..

Jeg kan godt få drivere inde fra zepto.dk og inde fra producenten af mit motherboard men alle andre sider gider den ikke. Som fx. laptopvideo2go eller hvad det er siden hedder. Og inde fra Nvidia gider den skisme heller ikke. Syntes det lyder lidt mærkeligt men ikke sikkert at det har noget med problemet at gøre. Da jeg ringede ind til zepto supporten var der bare en masse radiomusik som spillede i laaaaang tid så droppede det til sidst. Kunne være rart at vide hvad jeg kunne gøre :(

For nylig her gik den i blå skærm endnu engang som alle de andre gange. Men denne gang havde jeg ikke andet end firefox og msn åben. Så det kan næsten ikke være spillet?? tænker også lidt over om det kunne være lydkortet da jeg har hørt musik en del gange men kan nu ikke huske om jeg har haft lyd på hver gang den er crashed..

En eller anden....HJÆLP :P
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu