|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
hhougaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2008 Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 03-August-2010 kl. 11:55 |
Hej
Jeg har anskaffet mig en Squeezebox Duet, som skulle være let at sætte op. Jeg plejer ikke at have problemer med opsætninger, men den her driller.
Jeg forbinder Squeezeboxen til en ReadyNAS Duo, og jeg har i den forbindelse opdateret SqueezeCenter på ReadyNAS'en til en SqueezeServer ver. 7.5.1. Jeg har også oprettet konto på mysqueezebox.com (hvilket irriterer mig at man skal), så jeg mener at have gjort alt, hvad jeg skulle og fulgt retningslinierne.
Jeg har fået indlæst musikfilerne fra NAS'en, jeg kan høre internetradio via Duet'en, men jeg kan ikke få forbindelse mellem controlleren og SqueezeServer. På controlleren står "Hent Squeezebox Server-softwaren på www.mysqueezebox.com, og sørg for at den er installeret og kører på en computer som er på netværket." Det mener jeg altså, at jeg har gjort.
På Squeezebox Server står der under fanebladet "Afspiller" følgende:
"Din afspiller blev ikke fundet.
Hvis du har en Squeezebox eller Transporter:
Det mener jeg så stadig, at jeg har gjort. Hvad kan problemet være?
Mvh.
PS. Jeg kører WiFi.
|
|
![]() |
|
finnbrodersen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
![]() |
hej
kan du kontakte SBServer igennem en browser på
http://xx.xx.xx.xx:9000 (xx=IP på din NAS box)
port 9000 er default for SBServer, bemærk denne konflikter med Twonky, som også bruger port 9000 default. Så hvis du har Twonky på din NAS så måske det kan være problemet.
SBServer kan sættes til en anden port, jeg bruger 9001.
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Hvis der på SqueezeBox Server (SBS) står at afspilleren ikke er fundet hvordan kan du så afspille internetradio? Er det fordi du bruger Mysqueezebox.com? For hvis det er tilfældet skal du få recieveren til at skifte til din server. Ellers kan den ikke se din lokale musik.
Kan du på controlleren se recieveren? Jeg mener at SBS nu er blevet så intelligent at hvis den ikke kan bruge port 9000 skifter den selv til 900x indtil den finder en ledig. Alle afspillere gør det samme indtil de fanger SBS. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Jach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-December-2005 Status: Offline Point: 117 |
![]() |
Hej
Jeg har en SB Radio, som har fungeret upåklageligt indtil nu - men forleden ville jeg prøve at installere server-programmet på min bærbare, så jeg kunne streame musik fra den.
Et eller andet gik galt, da jeg valgte min bærbare som bibliotek kunne den ikke få kontakt til biblioteket og slettede i øvrigt alle mine indstillinger. Jeg kunne heller ikke længere høre radio - selv om der var signal? Meget mærkeligt.
Jeg er temmelig lost - og er IKKE nogen ørn til det her, som det fremgår. Jeg geninstallerede fabriksindstillingerne og fik radioen til at du igen, men vil jo gerne have mulighed for at afspille min musik over SB'en også.
Anyone?
Mvh. Jach
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Hvis du har forsøgt at skifte til SBS på SB Radio og du ikke fik
forbindelse så skulle du måske have forsøgt at skifte tilbage til
mysb.com. Så ville den nok have fundet alle dine indstillinger igen.
Kan din Radio se serveren? Altså er den som en valg mulighed i menuen? Hvis du på din pc i webbroseren skriver http://localhost:9000 kommer du så ind på SBS? Hvis ja kan du der så se din radio? |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svaret.
Jeg kan godt skifte bibliotek nu til min server - hvis jeg gør det, kan jeg så skifte tilbage igen til mysb.com og mine indstillinger (bl.a. de seks radiostationer,som ligger i de faste nu)?
:-)
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja selvfølgelig. Du kan jo prøve at logge ind på mysqueezebox.com på din pc. Der kan du se hvilke indstillinger din afspiller har og at de er der uanset om afspilleren er forbundet dertil eller ej.
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
![]() |
![]() Jeg må gøre noget forkert. Nu har jeg valgt min server som nyt bibliotek - men når den så forsøger at opnå forbindelse siger den, at der "ikke er forbindelse og jeg skal sætte min server til netværket". Serveren er på min bærbare, som er trådløst forbundet til netværket, men den kan ikke hitte den.
Nu vil jeg så gerne skifte tilbage til mysqueezebox.com-indstillingerne, men hvordan gør jeg det?
Jeg kan ikke se nogen muligheder, der giver mig adgang til det?
Beklager forvirringen.
mvh. J.
|
|
![]() |
|
![]() |
Der et menupunkt som hedder "skift til mysqueezebox.cm" Hvis den ikke er synlig så er det fordi du skal slå den til under Indstillinger->hovedmenu
Men hvad angår din manglende mulighed for at vælge din egen server: Er SBS kørende på din pc? Kan du gå ind på dens website på http://localhost:9000? Hvis du kan komme derind kan du så se din afspiller på indstillinger->afspiller? |
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
krimmo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Status: Offline Point: 70 |
![]() |
Hej
Har du undersøgt om du evt. har Windows Firewall aktiveret på din bærbare? Eller har du evt. et antivirus program med indbygget firewall? Hvis ja, så prøv at deaktivere firewall'en helt. Du kan altid derefter gen-aktivere FW'en og sætte regler op der tillader din SB Radio at forbinde sig til SBS'en. I øvrigt er det en 'mindre god ide' at køre SBS på en computer der kører trådløst, da musikken så skal streames tråløst til routeren, og derefter videre trådløsr igen til Radioen. Men det betyder ikke at det ikke vil virke... Hilsen K
|
|
TH42PV60 (med slanger af og til) Samsung 3126 PS3 Yamaha RX-V1700 Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch QNAP-109 SqueezeCenter 7.5.1 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for tålmod og svar.
Desværre kan jeg ikke fortælle, at jeg har løst udfordringen.
1. Har tjekket Windows Firewall, som er indstillet, så der er hul igennem for SB Server.
2. Kan stadig ikke få kontakt til pc. Og fra pcen kan jeg ikke se min radio?
3. Kan ikke se en valgmulighed, der hedder "skift til mysqueezebox.cm" under indstillinger for hovedmenu. Kan den hedde noget ander? Mærkeligt.
Nu har jeg geninstalleret fabriksindstillinger igen og det begynder at drive mig til vanvid.
J.
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Samme arbejdsgruppe?
Hvordan med IP?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |