Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jach
Bruger
Oprettet: 02-December-2005
Status: Offline
Point: 117
|
Sendt: 22-August-2010 kl. 14:51 |
Hmm. Radioen kan se min server - men kan ikke connecte. Siger, at jeg skal tænde pc og tilslutte den til netværket, hvor jeg har den på hjemmearbejdsgruppen.
På serveren kan jeg se både min musiksamling og min sbradio.... altså jeg kan vælge, men det er alligevel som om der ikke er kontakt.
Jeg kan IKKE komme tilbage til mysqueezebox.com på radioen. Altså skifte "bibliotek" igen - eneste mulighed er IGEN at geninstallere fabriksindstillinger.
Irritererr mig helt vildt, og jeg ved udmærket godt, det er en brugerfejl - kan bare ikke gennnemskue, hvor jeg gør det forkert.
IP - hvad skal jeg sikre i forhold til det?
Igen - mange tak for tålmodigheden og tilbud om hjælp.
mvh. Jakob
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
|
Sendt: 22-August-2010 kl. 15:05 |
Skift til mysqueezebox.com er ikke synlig pr default. Du skal ind under indstillinger på din Radio og vælge punktet hovedmenu. Her har du mulighed for at vælge hvilke menupunkter du vil have på hovedmenuen. Her skal du finde "Skift til mysqueezebox.com" og vælge den så der kommer en blå prik ud for den. Tryk to gange tilbage efter du har valgt den. Nu skulle den dukke op.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
krimmo
Bruger
Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 70
|
Sendt: 22-August-2010 kl. 15:15 |
Jach skrev:
1. Har tjekket Windows Firewall, som er indstillet, så der er hul igennem for SB Server.
|
Tag nu og deaktiver FW'en helt, så den usikkerhed er væk mens du fejl-søger.
Har du i øvrigt sørget for at åbne for alle de nødvendige porte og protokoller?
Fra dokumentationen: --------------- Music is not playing
If you’ve tried to play music on your Squeezebox and there is no sound: • If you are playing music from your personal collection on your computer and you have Squeezebox Server installed on your computer: • Make sure there are no firewall warnings on your screen. • Make sure your firewall has the proper exceptions. Required exceptions include: port 3483 UDP, port 3483 TCP, and port 9000 TCP. ----------------
|
TH42PV60 (med slanger af og til)
Samsung 3126
PS3
Yamaha RX-V1700
Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch
QNAP-109
SqueezeCenter 7.5.1
|
 |
Jach
Bruger
|
Sendt: 22-August-2010 kl. 17:14 |
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så burde den option være under "indstillinger" - og "Hovedmenu" - men jeg kan ikke se et menupunkt, der hedder det. 
mht. firewall, så prøver jeg uden for at se om det dur.
:-0
Kurt Poulsen skrev:
Skift til mysqueezebox.com er ikke synlig pr default. Du skal ind under indstillinger på din Radio og vælge punktet hovedmenu. Her har du mulighed for at vælge hvilke menupunkter du vil have på hovedmenuen. Her skal du finde "Skift til mysqueezebox.com" og vælge den så der kommer en blå prik ud for den. Tryk to gange tilbage efter du har valgt den. Nu skulle den dukke op.
|
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 22-August-2010 kl. 17:29 |
Nå nej. Den dukker først op når du er forbundet til din egen server. Undskyld. Det havde jeg glemt.  Men hvis du vælger mit bibliotek har du så ikke valg muligheden der?
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Jach
Bruger
|
Sendt: 22-August-2010 kl. 17:41 |
Helt fint - fedt du gider bruge tid og kræfter på mig.
Jeg er ved at blive vanvittig her - kan jo godt se serveren, den er installeret på min bærbare - men intet signal. Heller ikke når jeg slår Firewall fra.
Mht. den knap, så kan jeg ikke vælge den - måske fordi jeg ikke kan få forbindelse til min server. Der er forbindelse til netværket, så det er ikke det, der er problemet. Bare træt af at blive ved med at geninstallere fabriksindstillingerne.....
Kurt Poulsen skrev:
Nå nej. Den dukker først op når du er forbundet til din egen server. Undskyld. Det havde jeg glemt.  Men hvis du vælger mit bibliotek har du så ikke valg muligheden der?
|
|
 |
Jach
Bruger
|
Sendt: 22-August-2010 kl. 18:00 |
Gennem genstart og en genopkobling på netværket fandt jeg nu punktet med at skifte til mysbox.com, men nu vil den ikke gøre skifte og skriver, at jeg skal tjekke at "Squeezebox Server kører som den skal og at jeg har en stabil netværksforbindelse"?
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 22-August-2010 kl. 23:21 |
Selvfølgelig vil jeg hjælpe. Det er derfor vi er her inde!
Bare for at fjerne det trådløse netværk, har du så forsøgt at sætte kabler til det hele? Jeg ved godt at det er ikke hvad du vil have, men bare som et forsøg. På den måde kan vi se om problemet er i dit trådløse netværk eller i din server.
|
Mvh Kurt
|
 |
Jach
Bruger
|
Sendt: 24-August-2010 kl. 08:31 |
Prøver at kable det hele sammen senere i dag, når jeg er hjemme igen.
:-)
|
 |