recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med standby
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med standby

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg er kommet til at tænmke på, at du faktisk kan have problemer med grafikkortdriveren og standby/power-mangement - jeg har selv et NVidia 6200, som med en ret ny driver fungerer ok - men jeg har været nødt til at forsinke opstart og nedlukning af Mediacenter-applikationen vha. MCE Standby Tool: Jeg har sat "standby delay" til 10 sekunder og "delay before starting ehome" til 10 sekunder (begge under fanebladet "debug").

Samtidigt har jeg under fanebladet "idle" sat "suspend when mediacenter is running and idle" til 15 minutter (kan evt. sættes til 30 minutter).

Derudover har jeg sat alle strømstyringsindstillinger til "aldrig" (højreklik på skrivebordet, egenskaber, screen saver, strømsturing (power) og sæt alt til aldring).

MCE Standby Tool kan køre bare ved at starte det (f.eks. fra start-mappen) - men under fanebladet "install" skal du trykke på "install mst" for at kunne udnytte alle features.

Har netop prøvet at sætte delay på opstart og nedlukning - så må vi se om det virker. Lavede en test med 2 stk optagelser igår - og dét virkede upåklaligt. Nu krydser jeg fingre for at det bliver ved på den måde

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu