Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bulk
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 21:51 |
ja jeg syntes nu heller ikke det er slemt..... tror heller ikke alle pv60 har de forbandede snakes , men det blir vel fixet for dem der er har været uheldig. Hellere kigge på en 37" 42" 50" end et skaldet 32" crt på 60 kg
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 21:54 |
Der hvor jeg har dårligere billede på mit PV60 er ved et ringe analog signal.. ellers har jeg bedre billede over hele linien.
Skulle jeg undvære det, samt større billede og mere brugervenlig stuedesign pga. nogle få slanger og skygger? (skygger på Pio med plast).
|
 |
Bridge
Super bruger
Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 430
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 22:05 |
Jeg er enig med Websurfer11. Fladskærmene er simpelthen ikke gode/stabile nok, hvis vi sammenligner med CRT. Men man skal også tænke på at fladskærme er ny teknologi. CRT har været under udvikling i en menneskealder, vi har jo alle set Krøniken....
En god CRT holder/holdte i 15 år. Det gør en fladskærm ihvertfald ikke. Højst et par år, så er den enten slidt op eller så uendlig langt bagefter, at man er nødt til at udskifte den.
Men jeg så på panasonic px70 idag i et panasonic center. Og den styrerede for vildt, altså via den digitale tuner. Det er klart det bedste jeg nogensinde har set på en fladskærm. (Lige på nær en hd kilde på philips 9830, ikke 9731 (den synes jeg ikke ser specielt god ud med HD signal)
Bruges den analoge tuner på den nye pana, så vil jeg ikke vurdere at det er bedre end CRT, medmindre at man har extremt gode antenne forhold. Tror ikke det hjælper at sætte en Selector til, da den jo desværre bruger scart som output. (Bare TDC ville tage sig sammen og komme med en hdmi udgave der duer)
Jeg er dog ganske sikker på at der nok skal komme en del problemer/børnesygdomme med den nye pana, da den jo lige er kommet på markedet. Men nu må vi se, jeg skal ihvertfald have et exemplar
|
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 22:09 |
En fladskærm holder nu omkring 60000 timer.. dvs. langt over 20 år. Om det så holder i praksis med de nye paneler ved vi ikke.
Men et moderne CRT holder ikke 15 år som vi er vant til fra de solie kasser fra B&O.
Og nu vi taler om, at være bagefter... det mener du ikke CRT er i forhold til fladskærme? 
|
 |
bulk
Guld medlem
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 22:09 |
Bridge skrev:
Jeg er enig med Websurfer11. Fladskærmene er simpelthen ikke gode/stabile nok, hvis vi sammenligner med CRT. Men man skal også tænke på at fladskærme er ny teknologi. CRT har været under udvikling i en menneskealder, vi har jo alle set Krøniken....
En god CRT holder/holdte i 15 år. Det gør en fladskærm ihvertfald ikke. Højst et par år, så er den enten slidt op eller så uendlig langt bagefter, at man er nødt til at udskifte den.
Men jeg så på panasonic px70 idag i et panasonic center. Og den styrerede for vildt, altså via den digitale tuner. Det er klart det bedste jeg nogensinde har set på en fladskærm. (Lige på nær en hd kilde på philips 9830, ikke 9731 (den synes jeg ikke ser specielt god ud med HD signal)
Bruges den analoge tuner på den nye pana, så vil jeg ikke vurdere at det er bedre end CRT, medmindre at man har extremt gode antenne forhold. Tror ikke det hjælper at sætte en Selector til, da den jo desværre bruger scart som output. (Bare TDC ville tage sig sammen og komme med en hdmi udgave der duer)
Jeg er dog ganske sikker på at der nok skal komme en del problemer/børnesygdomme med den nye pana, da den jo lige er kommet på markedet. Men nu må vi se, jeg skal ihvertfald have et exemplar
|
enten har du ingen selector ell osse ved du ikke bedre ...... DER ER HIMMEL TIL FORSKEL MED OG UDEN SELECTOR 
|
 |
Bendix
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 22:10 |
Bridge skrev:
Jeg er enig med Websurfer11. Fladskærmene er
simpelthen ikke gode/stabile nok, hvis vi sammenligner med CRT. Men
man skal også tænke på at fladskærme er ny teknologi. CRT har været
under udvikling i en menneskealder, vi har jo alle set Krøniken....
En god CRT holder/holdte i 15 år. Det gør en fladskærm ihvertfald
ikke. Højst et par år, så er den enten slidt op eller så uendlig langt
bagefter, at man er nødt til at udskifte den.
Men jeg så på panasonic px70 idag i et panasonic center. Og den
styrerede for vildt, altså via den digitale tuner. Det er klart det bedste jeg
nogensinde har set på en fladskærm. (Lige på nær en hd kilde på philips
9830, ikke 9731 (den synes jeg ikke ser specielt god ud med HD signal)[/
P]
Bruges den analoge tuner på den nye pana, så vil jeg ikke vurdere at
det er bedre end CRT, medmindre at man har extremt gode antenne
forhold. Tror ikke det hjælper at sætte en Selector til, da den jo desværre
bruger scart som output. (Bare TDC ville tage sig sammen og komme med
en hdmi udgave der duer)
Jeg er dog ganske sikker på at der nok skal komme en del problemer/
børnesygdomme med den nye pana, da den jo lige er kommet på
markedet. Men nu må vi se, jeg skal ihvertfald have et exemplar
|
Ser du 30.000 timers tv om året? For ja så bliver din fladskærm slidt op
hurtigt?
|
 |
Bendix
Guld medlem
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 22:12 |
Man skal ihvertfald ikke udtale sig om kvaliteten på de bedste fladskærme
hvis man ikke har set dem ordentlig indstillet under hjemlige forhold?
Er vi i toppen af poppen indenfor fladskærme, ser jeg kun problemer hvis
kilden er ringe, og tvet er dårligt kalibreret!
|
 |
bulk
Guld medlem
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 22:19 |
ej hva sker der for b&o plasma skærm ??? 122x122 cm (rittersport) .... puha... der er ikke meget design i den men bare 160 tusind og så er vægten osse 123 Kilo... hvad har de kommet i den ???
http://www.pcworld.dk/art/8351?a=category&i=206
|
 |
Bridge
Super bruger
Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 430
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 22:50 |
Det kan godt være at jeg overdrev lidt . Min pointe er bare at der er for mange problemer med fladskærmene i forhold til CRT, som Websurfer også udtaler.
Jeg har Selector sat til mit B&O tube tv. Og det står for vildt. Jeg har prøvede den på en pana fladskærm (pa 50), og det var faktisk ikke bedre end almindelig antenne. Scart stik burde forbydes i forbindelse med en fladskærm . Komponent kabel er dog rigtig godt, næsten lige så godt som HDMI.
Jeg har haft mange dårlige oplevelser med fladskærm, men måske skyldes det, at jeg ikke har kalibreret dem, som det også bliver påpeget i denne tråd. Det gør jeg selvfølgelig når jeg får den nye px70
|
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 22:54 |
Til Bendix.
Kl 13.22 idag er der postet noget om et problem med Philips
|
 |
Bendix
Guld medlem
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 23:05 |
pipper skrev:
Til Bendix.Kl 13.22 idag er der postet noget om et problem
med Philips
|
havde jeg ikke lige bemærket, tak fon info.
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 16-Marts-2007 kl. 00:28 |
Trenden er desværre alt for tydelig - mobiltelefoner, digital kameraer, fladskærme - producenterne er presset til at præsentere nye modeller hvert år, prisen er presset af kineserne, større hurtigere og billigere + køb og smid væk mentaliteten. Levetiden på en mobiltelefon er efterhånden nede på et års tid, mange fladskærme under 2 år.
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |