recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med streamning..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med streamning..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikael A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med streamning..
    Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 22:18
Hejse allesammen.....

Jeg sidder med en Mac Mini købt i Januar og et Panasonic 42" LED VT50 mener jeg.

Min datter på 2 er så småt begyndt at ville finde sit tv på mac'en selv, men syntes det er lidt bøvlet og usikkert at hun roder på den, samt jeg gerne ville skære ned på fjernbetjeninger.
Jeg har derfor prøvet at lade Plex medieserver køre til tv'et som DLNA server og det virker egentligt fint.
Alt datters tv er i et format der der understøttes, vist MPEG4, men mine film i ISO format kan ikke afspilles...?
Skyldes det at plex ikke omkoder dem og fjernsynet ikke understøtter det format??? Findes der en DLNA server software til mac som hjælper Panasonic'en med at afspille alt jeg smider efter det..?
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 10:02
Hej Mikael

Jeg kan fortælle dig at der på ATV2 også er problemer med ISO hjemme hos mig. De afspilles fint fra plexklienten på min mac mini via HDMI til mit hovedtv men altså ikke på ATV 2 i soveværelset.

Hvis hendes materiale virker fint over DLNA kan du jo bare afspille dit via klienten på minien istedet!

/Ehlz
Til top
Mikael A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 14:05
Jeg syntes bare det er utroligt at der ikke findes en pakkeløsning der magter det hele.. Plex kan f.eks ikke håndtere optagelser fra Eyetv 3.....!!!? så der skal man igen have gang i Plex og Eyetv alt efter hvad man vil.. Det komiske er endda at Eyetv's eget software til en lille formue, Eyeconnect ikke kan gøre optagelser klar til tv - og det er endda når de sælger det som en upnp server som skulle kunne netop dette...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu