recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med surround m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med surround m.m.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 10:27
Hvis du kører HDMI fra din bærbare, så tror jeg ikke tv'et er istand til at sende lyden videre igennem scart.

Det hele står og falder med om dit Pioneer surround anlæg har en digital indgang enten optisk eller coax.

Hvis du har en digital indgang på pioneer anlægget ville jeg prøve at få den koblet sammen med den bærbare.
Man kan her evt. købe et usb lydkort med digital udgang, hvis den bærbare ikke har det.

Hvis tv har en digital udgang og din pioneer en digital indgang, burde dette også virke. Hvis tvet er istand til at sende lyden fra HDMI videre.

Uanset hvordan du vender og drejer dette, kan du maks få 5.1 lyd ud af dit setop.
Til top
ThomasTN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 14:07
Hej alle og tak for de gode svar!

Inden at jeg tog på weekend fik jeg mit setup til at virke. Det underlige ved det hele, var blot at jeg ikke som sådan ændrede noget på mit setup, jeg tog det blot fra og satte det til igen, og så reagerede mit surround-setup som jeg ønskede. Det er nu sådan at når jeg tænder for surrounden, så spiller den lyden fra den pågældende kanal jeg kigger på. Ser jeg derfor normalt analogt TV, så er det den lyd som bliver afspillet. Skifter jeg over til HDMI, så opfatter surrounden nu at det er den lyd som skal spilles, og ikke det fra den sidste analoge kanal som jeg har set på.

Jeg er ked af at jeg ikke kan skrive en præcis forklaring af hvordan at problemet blev løst, sådan at den lå her på forum til fremtidig reference for andre med samme problem.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu